Ferskvand og motor - igen

Har gået og tænkt på at lave min md 7a om til ferskvand, selvom den kører fint som den er. Min er plan er at smide en johnson elektrisk cirkulationspumpe (1000 kr) og den mindste oliekøler i palby som varmeveksler (1300 kr) Hvis man monterer en ekspansionsbeholder er det ligemeget om det er til olie eller vand (samme princip), og tæring forhindres med glukol. Pumpen monteres på generatoren så den altid kører når motoren er tændt. I alt ca. (2300 kr) + ekspansionsbeholder og slanger

Tror folk det vil gå?

og er der nogen der ved hvor man evt. kan købe en 90 graders termostat og en temperaturgiver der passer til motoren?

DoGK

DoGK

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige lavet det på en gammel marstaller - og lave det på en md 7'er - ja da - ikke noget problem - ekspansionsbeholder ca. 50 kr ved en hugger - har brugt en fra en opel - rund beholder med kølerdæksel - og tilslutte pumpen til generatoren duer ikke det er bedre at slutte den til tændingskontakten via en sikring.
Og termostat tjaaa prøv at køre med den gamle først og mål temp. temp.føler findes i mange udgaver afhænger af instr. f,eks vdo har mange udgaver (gevind) men men jeg mener at ku huske at volvo er med 14mm fingevind men prøv at måle det for en sikkerhedsskyld og hvor kan den fåes - prøv ved en hugger at kigge lidt rundt - måske thansen - et marineværksted - muligvis ved en maskinforrening....

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

du kan selvf. lade D+ styre et relæ som der så trækker pumpen, men det sikreste er at sætte den på 15 kontakten på tændingsnøglen - samme som styrer div. kontrollamper og husk sikring - jeg satte en 15 Ampere i min inst. og det virker perfekt, vedr. 90 graders termostat er nok lige i overkanten, bruges kun ved vinterkolde gamle biler, normalt lægges temperaturen på 82 grader - har du flere ? så bare spørg løs............

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis