Afskærming af terrasse m. lister

Vi overvejer at erstatte afskærmningsglas på vores terrasse med lister af hårdt træ. hvert glaspanel der skal erstattes er ca 100x65 cm. Jeg forestiller mig at skære terrassebrædder op i en passende bredde (regner med ca 40mm og så 10mm luft imellem hver liste), hvilket giver 11 lister per panel, ialt ca 88m. Hvis vi køber i de rigtige længder og lægger lidt til til spild, kan vi vel så nøjes med 30-33 meter terassebrædder.

Nu er jeg blevet lidt i tvivl om det ikke vil komme til at virke for voldsomt med lister i de 21mm som man typisk får terassebrædderne i, og ved at se mig lidt omkring har jeg fundet frem til at det nok nærmere skal være 10mm. Men hvor dælen finder jeg lister i de dimensioner der ikke koster en arm og et ben per meter? Terassebrædderne kan vel fås for omkring 100 kroner meteren. De lister jeg har fundet koster ca det samme, men så skal man til gengæld bruge 3 gange så mange.

Gode forslag/alternativer etc modtages :o)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis du er i tvivl om tykkelsen af listerne, kunne du jo lave en prøve, af trykimprenerede terassebrædder, de koster jo ikke mange kr.
mvh jens
Du kunne overveje at lave det af plade. hvis du har en rundsav er det ret lige til at gå til at save dine lameller ud af pladen. men ellers kig hos ferrywood. de har mere fair priser end silva og bauhaus

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis