Kode på tagpap

Jeg står over for at skulle renovere et tag på en tilbygning, som er beklædt med tagpap, men som har vist sig at være utæt (hertil skal det siges at taget formentlig er ca. 20 år gammelt, og næsten fladt.

I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

1. Kan jeg lade det gamle tag blive liggende, selvom om det har nogle utætheder, hvis blot jeg tætner disse først?

2. Hos min lokale trælast har jeg set at de fører tagpap mærket "CBMC" med tekster såsom "over GF5000". Er det sidste en form for vare/modelnummer? Eller har det en særlig betydning?

3. Er det iøvrigt normalt, at hovedparten af utæthederne er ved tagfoden, dvs. tættest på tagrenden, samt den ene side som støder op mod taget på hovedhuset (tilbygningen er drejet 90grader ifht. huset, således at tilbygn.s tagrende er ved huset østgavl)

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jacob Antenne på 03 jun 2010 17:00
Har du overvejet tag tjære ?

Ja, det har jeg overvejet, men ved nærmere eftersyn kan jeg se, at man åbentbart har sjusket med arbejdet da taget blev lagt (huset er købt i 2007, hvor taget iflg. de tidligere ejere netop var blevet lappet. Og så vidt jeg kan se, er hovedparten af pappet på taget det som jeg vil kalde "bundpappet" elller "underpappet", og "overpappet" eller "toppappet" er blot lagt nogle få steder. Og netop derfor mener jeg at det bedste må være en udskiftning, eller i det mindste at lægge et lag pap.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis