Første fræsning

Hej

Så kører maskinen i xfinèr for første gang. Som regel var det blåt skum jeg havde leget med. Derfor har jeg hellere ikke fornemmelsen af hvor hurtig man må fræse i træ.
Kressen var stillet på 2eren - det må være ca 13 - 14000omdr. 3mm fræser, Feedrate 500mm/min.
Men jeg er startet med at lave en støvdims. Jeg må have en ny støvsuger - den larmer mere end resten af maskinen:-)
www.youtube.com/watch?v=O9Tx2xsUA14

Mvh Adam

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er sød.
Man kan finde central støvsugere til næsten ingen penge. ellers har carl-ras en nilfisk værksteds støvsuger til 1250kr eller 1000kr hvis man køber den i ålborg imorgen.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/stoevsugere/stoevsugeraero25-21/

Jacob
Hej

Jeg har selv en Nilfisk Aero 20-21, samme motor/poser, mindre "spand". Jeg syntes ikke den larmer så slemt. Jeg har set den ned til en 600-700kr. Men 25-21 er klart at foretrække pga. den større "spand" udnytter de dyre poser bedre. Aero xx-21 har også den fordel at de har automatik så de tænder sammen med det værktøj er der tilsluttet.

I stedet for en askepand ville jeg kigger efter en cyklon beregnet til støvsuger eller endnu bedre lave en seperator med thien baffle. http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm

Mvh Lasse
Til træ bruger jeg ikke pose i min. endnu en fordel ved 25-21 er at slangen er lidt længere. motoren skulle være på 100W mere end 20-21 men det er jo "intet" Jeg syntes dog den lyder lidt agressiv. så den skal jo over i et hjørne at stå. alternativt kan man købe en central støvsuger. de er heller ikke så dyre igen mere.

Jacob
DLG

Spændende med cnc.

Du skal finde nogle tabeller med skærehastighed og tilspænding, for at bevare dit skær, og undgå svidning krydsfiner sløver utroligt meget.

Det kan helt sikkert findes her på nettet, har det ikke i hovedet mere

(længe siden jeg havde brug for at kende til dette, men vigtigt er det)

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis