Opvaskemaskine larmer

Hej
Jeg har en opvaskemaskine der er begyndt at larme temmelig meget når den vasker. Det er ikke fordi de der kører rundt går imod noget eller lignende men måske snarere lyder det som om pumpen eller lignende har problemer med at trække den. Er det noget der kan forklares - skal den renses eller lignende.
Hej Jeg har en opvaskemaskine der er begyndt at... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket at der ikke er vand under maskinen? - de fleste har en funktion der blokerer hvis der er dryppet vand ude nedenunder.

/ Claus

Jeg har et par gange oplevet opvaskemaskiner have en underlig lyd som følge af tilstoppede huller i spulearmene.
Det kan også være pakningerne, hvor spulearmen på overkurven får vand, der er røget, hvilket også kan give en sjov lyd.
Begge dele er lette at checke.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hey Claus og Chr.
Allerførst tak fordi I har ulejliget jer med at svare på mit spørgsmål. Jeg har nu tjekket både for vand under maskineen( der er ikke noget) og spulearmene er renset. Den tager stadig ikke vand ind. Det der aquastop der sidder på slangen, kan man udsikfte den. Det er sådan en grå boks som ikke umiddelbart ser ud som om man kan pille fra hinanden. ved I noget om sådan noget?

Kh Julie

Julie

Hejsa

Jeg har en Siemens opvaskemaskine der er ca. 2.5 år gl.
Den har fået en brummende mislyd når den pumper (ud) tror jeg, da lyden ikke forekommer i starten, men typisk undervis i programmet.
har nogen hørt om lignende eller kender til problematikken.?
Skrevet af DHA på 02-06-2015 19:40
Hejsa

Jeg har en Siemens opvaskemaskine der er ca. 2.5 år gl.
Den har fået en brummende mislyd når den pumper (ud) tror jeg, da lyden ikke forekommer i starten, men typisk undervis i programmet.
har nogen hørt om lignende eller kender til problematikken.?

 

det er med ret stor sandsynlighed et fremmedlegeme i afløbspumpen , det kan være en tandstik eller et glasskår, det er en ret almindelig fejl!

 


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Tak for indsparket
Skrevet af Rolias på 02-06-2015 20:15

 

det er med ret stor sandsynlighed et fremmedlegeme i afløbspumpen , det kan være en tandstik eller et glasskår, det er en ret almindelig fejl!

 

 

 

 

Skrevet af kamb på 07-06-2010 18:34
Støjen kommer sikkert fra spulepumpen, hvis det er en bosch eller siemens, så kan der kommer en hyle-lyd.. kureres ved at starte tom opvasker med sæberummet fyldt op med madolie..

 

Vil også anbefale denne metode. Har selv haft success med det.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis