Opvaskemaskine larmer

Hej
Jeg har en opvaskemaskine der er begyndt at larme temmelig meget når den vasker. Det er ikke fordi de der kører rundt går imod noget eller lignende men måske snarere lyder det som om pumpen eller lignende har problemer med at trække den. Er det noget der kan forklares - skal den renses eller lignende.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, man skal rense sien i bunden jævnligt!
Skrevet af noerager på 03 jun 2010 15:35
Den er renset og tjekket. Der var intet i den.
Til gengæld er rummet hvor saltet er i - helt fyldt med vand. Er det normalt.


Ja.. Den skal være fuld af vand, da det maskinen bruger er en saltopløsning..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Støjen kommer sikkert fra spulepumpen, hvis det er en bosch eller siemens, så kan der kommer en hyle-lyd.. kureres ved at starte tom opvasker med sæberummet fyldt op med madolie..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er en gram men tror jeg prøver det med madolien - bliver maskinen ikke fedted af det og ved hvad temperatur. Er det ok bare at bruge den billige vindruekerneolie eller skal det være en bestemt slags
Annonce
Lyder nu mere som om der sidder noget fast i spulepumpen eller afløbspumpen. Kan du evt. forklare hvordan lyden lyder?

DoGK

DoGK

Det er meget svært at forklare hvordan det lyder. Det er ligesom den spuler meget kraftigt og højt. Jeg tror ikke det er afløbspumpen idet når den pumper vand ud siger den ingenting. Det er når den starter på et vaskeprogram så de første 2--3 minutter larmer den. Derefter går den over til alm. igen.
Prøv at skille den ad i bunden ved sien.
Min larmede, så jeg troede den ville brænde af. Det viste sig at være nogle peanutskaller der var kommet ned ved det skovlhjul der sidder i bunden.
Så lyder det som om det er meget normalt. Det kan evt. være i starten af et opvakseprogram, da maskinen på dette tidspunkt ikke er helt fyldt med vand. Defor larmer spulepumpen lidt i starten.

DoGK

DoGK

Jeg har prøvet at putte olie i min opvaskemaskine, men det brød den sig ikke om, og vil ikke tage vand ind. Indløbsventilen er blokeret pga. maskinen tror der en er lækage( det viser fejlmeldingen) for vandtilførelsen er i orden. Ved nogen hvor sådan en indløbsventil sidder og hvordan man kan fjerne blokaden. Det er en LG LD-2120WHU.

Venlige Hilsner

Julie

Julie

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis