Alternativ til kiler

Hej Jeg skal have lagt et plankegulv af Ipe på min altan af beton. Gulvet hælder lidt, så vandet kan løbe af, men plankerne havde jeg tænkt skulle ligge vandret. Det højeste sted skal jeg opklodse med 25mm og det laveste sted med 1mm. Strøerne er i øvrigt kun 21mm høje. For ellers kan døren ikke åbne. Mit spørgsmål er så, hvad jeg kan/bør bruge til at opklodse de steder, hvor Knudsen-kilen er for høj (dvs. 1-12mm). Og hvilke muligheder er der i øvrigt for at fastgøre strøer til opklodsning? Jeg forestiller mig, det kan være lidt svært bare at jage en skrue ned, når opklodsningen er så lav. Kan man evt. hælde en smule epoxy-lim ud over, når strøerne ligger, hvor de skal? På forhånd tak.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagpap.
og sådanne nogle.
https://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/kilerogklodser/justerbrikker/justerbrikkersort_42455002/

Jacob
Det ser godt ud. De findes vel også i løssalg i byggemarkeder?

Spørgsmålet er så igen også, hvordan jeg fastgør dem til strøerne?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
det nemmeste i det tilfælde er at bruge træklodser , skær dem ud i den tykkelse der er behov for , marker dem op på strøerne , vend strøen på hovedet og skru dem fast på undersiden , så har du et håldbart resultat

MVH
gulvmontøren
Jeg har købt nogle Harpun-afstandsbrikker nu, og så vil jeg skrue dem i nedefra. Det burde fungere.

Tak for hjælpen.

 

Lige et ekstra spørgsmål til gulvmontøren:

Min altan måler 120x450cm, og jeg ved ikke helt, om jeg skal lægge brædderne på den lange led eller på tværs. Hvad tror du vil se bedst ud? Det vil umiddelbart være nemmest at skære dem alle i samme længde (120cm). Ellers vil jeg få en del samlinger, da jeg nok ikke kan få 4,5 meter lange brædder op på 6. sal.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvis du vil følge den normale måde er det på langs , med forskudt samling , men i de fleste tilfælde vil det være lige så godt på tværs når det er på en altan
grunden til at man normalt læger det på langs , er pga lysindfaldet og lofter mm også løber på langs , så det vil give et rodet billede at lægge på tværs
så i dit tilfælde ( uden at have set altanen ) vil det nok være ligegyldigt hvad du vælger
Tak for det.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også