Start problemer med Rover 420 Si 2,0L

Roder lidt med min gamle Rover.

Har haft lidt start problemer. Den tog først tænding efter starteren havde kørt ca 15 sek med fuld gas. Skulle så holde omdregningerne lidt oppe i et par minutter ellers døde den ved tomgang. Har herefter stået natten over og vil nu slet ikke tage tænding.

Nogle med gode forslag?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der gnist ved tændrørene?
Kan du høre om dyserne klikker. Brug evt.en lang skruetrækker som "lyttepind"
Kører benzinpumpen når den skal?

Med venlig hilsen
ktm

Har lige været bortrejst et stykke tid, men roder nu med den igen.
- Der er gnist ved alle tændrør.
- Benzinpumpen pumper helt fint.
- Kan ikke høre dyserne klikke. Har haft sikkene af og målt spænding på stikket når jeg prøver at starte. Ved ikke hvor stor spændingen skal være, men nålen slår slet ikke ud på mit multimeter.

Kan der være afbrudt for spændingen til dyserne, evt via sikkerhedssystemet?
Du kan bedst afgøre, om der er gang i dyserne, ved at lytte til dem via en lang skruetrækker e.lgn.
Sæt skruetrækkerne til plasticken og læg øret til i den anden ende, medens en hjælper forsøger at starte vognen.
Så skal du kunne høre tydelige små klikkelyde.
Hvis ikke du kan høre noget, er der ged i signalet til ECU, og hvordan det er indrettet på din vogn skal jeg ikke klåge i.

Havde det været en ældre Jaguar, ville der fra tændspolen til ECUen gå en hvid, skærmet ledning, som ofte kortslutter skærmen med lederen pga gammel, sprukken og defekt isolering.
De kommer jo begge fra England, om end Honda har været været en del ind over din Rover, men det kunne jo være, at de alligevel har brugt lidt fra samme hylde.

Med venlig hilsen
ktm

Har haft tilsvarende problem med min rover 820 si dvs. start problemer - Startproblemer dækker jo over et rimmeligt stort område af motor problemer så vil ikke lige påstå at dit problem nødvendigvis er det samme - og du har sikkert tjekket....
Hos mig har det hver gang vist sig at den skulle have en svat olie (ca. 2 dl) - normalt bruger den ikke noget videre så tjekker det kun hver år når jeg alligevel skifter olie. Den har nu rundet 300.000 km så bruger vel nu 2 dl hver ½ år / 5000 km - som jeg kan forstå på andre tråde er det inden for et "normalt" forbrug for mange biler (også nye) - nogle andre mærker bruger en hel liter per 1000 km, det har jeg dog aldrig været ude for - skift evt. olien og olie filter - det trænger den sikkert til alligevel, og er biligt at forsøge - hos mig har det virket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis