Korkgulv på ujævn beton

Hej Jeg skal i gang med at lægge korkgulv i køkkenet i stedet for de klinker vi har nu. Udfordringen er at det nuværende gulv hælder en del - cirka 4 cm på de godt 4 meters bredde, som gulvet har. Jeg tager klinkerne op, inden vi lægger korkgulvet, og underneden er der beton. Hvordan vil I udjævne gulvet? Skal man bare hælde selvnivellerende spartelmasse på eller bør evt slibe af betonet for at det mere jævn end man hælder spartelmasse på? Måske er der også helt andre muligheder?? hilsen Steffen
Hej Jeg skal i gang med at lægge korkgulv i... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og derudover kan du altid få ekstra fliser hvis uheldet er ude , også om 20 år
med kliksystemet vil det være tvivlsomt at det er til at finde noget der passer efter et par år
Tak for gode svar, bredker. Nu viser det sig, at det eksisterende klinkegulv ligger meget solidt fast, så p.t. overvejer jeg at udspartle direkte på klinkerne for derefter at lægge gulvet. Hvilket materiale vil I anbefale til at udjævne oven på klinkegulvet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
først renser du dem godt af , så primer du grundigt ( få en primer der er beregnet til klinker )og brug så en fiberarmeret flydespartel , så kan det holde
Tak for det. Kan det godt holde, eller er det bedre at knokle med klinkerne, få dem op og komme ned til den rå beton, som så kan spartles jævn?
det kan sagtens holde , bare du sørger for at der ikke sider fedtstof på fliserne før spartling , er der ingen problemer i det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu har jeg alligevel fjernet klinkerne. Det var ikke så svært da jeg fik gang i en elektrisk mejselhammer i stedet for hammer og mejsel manuelt. Nu har jeg så et gulv med en hel del fliselim, jeg skal til at hakke af. Og derpå skal det gøres jævn så klikgulvet kan lægges.

Hvad vil I anbefale til at gøre det jævnt med? Gulvet har et fald på 4 cm over dets 4 meters bredde, så jeg går ud fra, at jeg ikke kan bruge selvnivellerende spartelmasse - men hvad bør jeg så bruge?

Og hvis I har et godt fif til at få fliselim af med høre jeg gerne om det.
fliselimen er nemmest at skrabe af med en kraftig skraber , det nemmeste er bare at tage toppene da limen under de gamle klinker er rimelig jævnt , bare med en del riller i ( hvis du har fået dem af som det mest gør )
sørg for at alt løst er væk og støvsuget , primmer på og så en alm flydespartel
flydespartel løber ikke så meget ud som mange tror , du skal stadig rette den af , så med det fald du har er det ikke et problem
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også