Korkgulv på ujævn beton

Hej Jeg skal i gang med at lægge korkgulv i køkkenet i stedet for de klinker vi har nu. Udfordringen er at det nuværende gulv hælder en del - cirka 4 cm på de godt 4 meters bredde, som gulvet har. Jeg tager klinkerne op, inden vi lægger korkgulvet, og underneden er der beton. Hvordan vil I udjævne gulvet? Skal man bare hælde selvnivellerende spartelmasse på eller bør evt slibe af betonet for at det mere jævn end man hælder spartelmasse på? Måske er der også helt andre muligheder?? hilsen Steffen
Hej Jeg skal i gang med at lægge korkgulv i... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et ret bræt, retskinne eller lang loddestok.
HOVSA:nu siger du lige pludselig klik-gulv , så er det jo ikke et alm korkgulv
hvis det er klik-system , er det beregnet til svømmende lægning , så er det meget mere følsomt overfor ujævnheder
at gulvet falder er ikke et problem , men er der lunker eller toppe skal de rettes af først , så det er helt plant ( ikke vater , men plant )
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for det, bredker. Hvordan ville du gribe det an rent praktisk? Jeg fjerner vel klinker og prøver så vidt muligt at skrabe al fliselim af og så holder en rethold på for at se om betonen er nogenlunde plant. Men ville du også lægge primer eller selvnivellerende flydespartel på?
hvis der er toppe ville jeg slibe dem væk og evt lunker ville jeg spartle op
hvis du passer på kan du godt pletspartle så det bliver jævnt , så kommer du langt med en sæk spartel
Mange tak for de gode svar. Nu mangler jeg bare at finde det rette korkgulv. Det er åbenbart ikke noget, der er særlig moderne længere. Man kan få en del kork, der ligner træ og andre mønstre, men jeg er mest interesseret i det gammeldags korkgulv, som vi kender det fra køkkener i 1970'erne. Har nogen af jer et tip til hvor den slags kan opdrives?? Og det skal helst være i kliksystem, da jeg ikke mener, at lim-fliser er gode, når gulvet ikke er plant.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
limfliser er langt det bedste til et ujævnt gulv , kliksystemet er langt mere følsomt overfor ujævnheder
og langt de fleste gulvforretninger kan skaffe det hjem
Tak for svar, bredker. Minder limfliserne mere om det "gammeldags" korkgulv end klikgulvene gør?
limfliserne er dem der er brugt i langt de fleste gamle korkgulve
det at de gamle gulve tit ser ud som om det er et stykke skyldes mest slid samt at de nok et par gange er blevet slebet og lakeret
Ok. Er det dit indtryk at limfliserne er mere holdbare - og evt. bedre kan slibes og lakeres påny end klikpladerne ? Jeg skal bruge dem i et køkken, så det er jo ret vigtigt, at de kan holde til lidt af hvert
limfliserne er langt det bedste og holder også til langt mere , bare du husker at få dem slebet og lakeret inden der er slidt helt igennem den gamle lak , men der er jo flere år imellem at det er nødvendigt
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også