Yamaha EX40 påhængsmotor kortbenet totakter m. udenbords saltvandskølet Brænder Varm

Min Motor 6 år gammel Yamaha kortbenet Yamaha 40 HK, har været sunket, derefter har den været taget op, og startet, den blev skyllet igennem med ferskvand, i denne process røg impelleren, den blev efterfølgende udskiftet. Mit problem er nu at kontrolstrålen er fin, men at der tilsyneladende ikke bliver kølet ordenligt idet motoren efter drift nogle omdrjninger begynder at ryge en del ud af udstødningen Men sejler fint bundgas (ligner blot en dampende varme og ikke benzin/olierøg i forbindelse med tændning), motoren har kørt en del nu siden den røg under vandet. Dog begynder den periodisk at gasse ned og takte og hakke når den blir varm. mit spørgsmål er:

Kan det være termostaten der er gået, eller kan der sidde skidt i kølingen et eller andet sted i systemet (kontrolstrålen er fin) Det skal nævnet at motoren har ligget i bunden hvor den kunne ha opsamlet skidt og sedimenter.

Hvor ligger fejlen højst sandsynligt og hvad skal jeg gøre for afhjælpe problemet.

Mikael fra Nuuk

Yamaha 40HP Totakt EX-40....

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror du skal tjekke om den har termostat.. og har den så skal du føle på termostathuset om den bliver varm og kold.. du burde også kunne mærke på kontrolstrålen om den bliver kold og lunke skiftevis..

Det kan jo være at det er termostaten der ikke lukker op..

Men hvis den bliver varm - varm og oser hvidt så ødelægger du den ved at sejle mere med den..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis