Ny radiatorer på gasvarmeanlæg

Hej
Jeg overvejer at købe et hus som opvarmes med gas, men på 1 salen er der 2 værelser som har elvarme, er det muligt at trække rør op? det er radiatorer i rummene nedeunder. Jeg ved ikke om det er 1 eller 2 strenget...

En anden ting, huset er et 60/70'er hus med nogle store vinduespartier hvor der er nogle meget lave radiatorer nedeunder, er disse ikke meget lidt effektive iforhold til de nye? kan det betale sig at udskifte dem?

der er sidste år bruge 12k på at varme huset op (200kvm) dog uden elvarme på de 2 værelse og der er også brændovn.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan godt trækkes rør op på en 1st sal, men det er ikke sikkert at det er let at lave en pæn løsning. Der skal måske også ændres på ekspantionsbeholderen, da den nu er tilpasset et anlæg i stueplan.

De gamle er måske ikke helt så gode som nye, men det behøver ikke at betyde noget.
Hvis de passer i størrelse skal de kunne afkøle vandet, mærkbart med hånden, når der er en vinterstorm der står lige ind på vinduespartiet, og temp.i rummet stadig er stabil

200kvm varmet op for 12K, det lyder ikke så galt, men hvor meget brænde er der brugt oven i?

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ok tror man kan trække rør i hjørnet og hvis man maler dem samme farve som væggen tror jeg ikke man lægger mærke til dem.
havde ikke lige overvejet at der også skulle ændres i selve anlægget... men det må vvs'eren jo kigge på! har du nogen ide om hvad sådan noget vil koste...? altså hvis ekspantionsbeholderen ikke skal skiftes. men 2 nye radiatorer incl rør mv?

nej synes også det lyder billigt! jeg ved ikke hvormeget de har brugt på trænde og el! men det er jeg ved at undersøge
Nu ved jeg ikke noget om hvor store værlserne er mm, men måske kan denne str. radiator klare det.

Du kan få nogle paneler til at trække rør i, det er nok pænerer end malede jernrør, men også dyrer

En ny ekspantionsbeholder er ikke så dyr, hvis du idag har en åben der sidder tæt på kedelen, kan den skiftes til en trykekspentionsbeholder, der skal nok bruges en på mellem 18 og 50L alt efter volume af vand i anlæget, men det kan en vvsér hurtigt fortælle.
Går du fra åben til tryk skal der en sikkerhedsventil

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også