Transporter - Startproblemer

Hej allesammen. Har for 2 måneder siden købt mig en transporter, som jeg egentlig har været meget glad for. Indtil for en lille måneds tid siden en dag ikke kunne starte den. Prøvede med startkabler og jeg skal give dig. Bilen røg så derefter på ladvogn til mekanikeren. Han ringede dagen efter og sagde at han kunne starte den uden besvær. Så jeg hentede selvfølgelig bilen i håbet om at det ikke ville gentage sig. 2 dage senere kommer samme problem igen, men havde for inden godt lagt mærke til at den begyndte at blive sværere og sværere at starte. Mekanikeren skiftede den her gang tændkabler og problemet syntes løst. Den løsning holdte så i ca. 5 dage med dagligt brug. Tilbage til mekanikeren igen. Nu har han så lige skiftet tændspole og den løsning holdte så i ca. 4 timer. Jeg aner ikke længere hvad jeg skal stille op, har desperat brug for hjælp. Hvad i al verden kan dog drille så meget ? Skal lige nævnes at batterilampen ikke går ud når bilen forsøges startet. Mange venlige hilsner
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kigge efter løse forbindelser i tændingsanlægget/motorstyring - det kan være noget så drilagtigt :- ( eller "morsomt" alt efter hvor man står og kigger.

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Jeg har også en Transporter med en benzinmotor. jeg havde ligesom dig en del startprblemer. Jeg erfarede at der var en revne i låget på strømfordeleren, og efter at have skiftet dette + rotoren har den ikke svigtet mig siden
eller blot et stelkabel til motoren, der er løst

 

Nu synes problemet vist løst. Det lader til at benzin dyserne er utætte, hvilket gør at den drukner sig selv med det overskydende benzin. Hvilket bare gør at den skal have masser af speeder lige fra starten!
prøv at give den en dyserens - kan fåes på div. velass. tankstationer eller mekanikere hvis det ikke duer så er der kun en vej enten en hugger eller nye dyser............

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis