regnvands filter i lukket system....

Hejsa !!

Jeg har idag fået en palletank til regnvand, som jeg vil have tilsluttet til et vandudtag med flexslange.. (Billede) Jeg vil lave det helt tæt sådan at når beholderen er fuld står der vand i flex slangen og vandet løber videre til kloak.. det burde jo være let nok.


Men hvordan holder jeg vandet nogenlunde rent.. ville gerne kunne bruge det til bilvask m.m og et bladfang i nedløbet fra tagrende tager jo kun de størreste blade m.m.  Jeg kan jo ikke lave et filter, når der skal kunne stå vand helt op til udtaget.

Hvordan holder i jeres regnvand rent ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Systemer bliver straks mere komplicerede, når de er lukkede, så derfor synes jeg du skal overveje at lave et åbent system. Et lukket system er jo ikke nødvendigt.
I et åbent system kan du jo bare føre et overløb fra tanken tilbage til nedløbsrøret.
Med et sådan arrangement er det såre simpelt at lave et filter. F.x. en skumgummiplade fra en madras eller lignende, placeret i en gammel stålvask - som en anden her har foreslået andet steds.

Selv renser jeg ikke mit regnvand. Synes ikke det er nødvendigt. Skidt ligger på bunden af tanken, eller i overfladen. Med andre ord kommer det ikke ud af hanen, før tanken er tom.
Hej. Prøv at læse på regnvandsfilter.dk
For at opnå den ønskede vandkvalitet er der 3 parametre man ønsker opfyldt:
1. Organisk materiale skal filtreres bort i et finfilter (undgå bladfang i tagrenden - der ligger bladene og rådner!)
2. Vandet skal opbevares ved lav temperatur (helst jordtemperatur, dog max 18°) og beskyttet mod sollys.
3. Regnvandstanken skal indrettes således at det fine materiale (opløste fuglelorte, pollen m.m.) kan bundfælde sig og ikke ophvirvles ved udpumpning og indløb.
Det vandudtag du viser på billedet kan du erstatte med et GRS filter fra Nyrupplast - det er lidt dyrer, men du undgår den store StormP løsning og får et filter i rustfrit stål der kun skal tømmes 4 gange om året.
Du kan stadig bruge din flex-slange som både tilløb og overløb hvis du placere filterstudsen i samme højde som max vandstand i din beholder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis