lav en backup disk

Hej hvordan laver man en backup disk over hele computeren???
må gerne sende en vejleding om hvad man skal gøre og hvilket program man skal bruge.
Hej hvordan laver man en backup disk over hele... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg takker for redegørelsen, som jeg måske ikke forstår 100%

Design!! Dvs, det er lidt som at bruge penge på en louis vuitton taske i stedet for den fuldt ud lige så gode bærepose af stof, jeg fik gratis henne i banken?

Citat:
OSX som er det system der er på en Mac er udviklet over FreeBSD, et af de hurtigste Unix systemer der findes,
Citat slut!
Ja, der blev jeg sat af! Men det er noget, jeg ikke kan forholde mig til, alene pga min uvidenhed!
Jeg er så heller ikke i stand til at vurdere, om mangelen på de omtalte sager, vil give mig en fattigere og dårligere alderdom

Opstartscanning!! Det giver mening!
Dvs det er måske en af grundene til, at min maskine er så fordømt langsom til at starte op?

Installere en anden browser? Jeg har længe haft lyst til at prøve at installere denne meget omtalte Chrome fra Google, men tør af flere forskellig grunde ikke gøre det, f.eks. af skræk for at det slet ikke kan være på min gamle PC og så ubehaget ved at få udstillet sit totale privatliv, som jeg kan forstå vil ske via Google, Fjæsbog og andre sære sites.

Er disse snaks til OSX noget velsmagende, der kan spises??

Buttfucked??? Det bringer mindelser om utugtigheder. Det er da helt sikkert ikke rart. Det vil jeg meget gerne undgå  Har det referencer til brystimplantater og lgn.?


Med venlig hilsen
ktm

 

Nu når vi taler om Backup diske og der er blevet nævnt Mac, så her er et eksempel fra virkelig liv.
Jeg har haft en MacBook og den brugte Time Capsule (Det er en harddisk på 1 TB (TeraByte = 1024 GigaByte) indbygget i en trådløs router (boksen der dele internet ud trådløst). Den sidder under sofaen, ved internet stikket.) til at tage backup på. Jeg solgte min MacBook, fordi jeg skulle bruge en bærbar med større skærm.
Jeg jeg fik min MacBook Pro, tændte jeg for den. Efter et kort stykke tid, fandt den min trådløse net og fik kode til det. Et par øjeblikke efter spurgte den om jeg vil gendanne systemet fra min Time Capsule. Det sagde ja til. Ca 3 timer senere (jeg har en del ting og programmer, det tager tid) var computeren klar med alle mine programmer, netbank, billeder, musik, dokumenter. Alt var på plads ligesom på min MacBook som er blevet solgt.

Under al den gendannelses tid, var der hverken strømforsyning (den kørte på batteri) eller netkabler (der er jo trådløs til det) eller noget som helst sat til min nye computer. Jeg har aldrig oplevet så en uproblematisk trådløs backupsystem.

P.S. Jeg bruger også stof bæreposer, har altid liggende et par i bagagen
ktm :

Design der tænker jeg på den måde deres maskiner er udført, de er lavet ef eet styke alu, det er altså kram..


FreeBSD er et styresystem som normalt benyttes på servers (fx dem der har en hjemmeside ala LDS) det kan klare kraftig belastning samt programmer der kræver meget kraft fra din CPU (Hjernen i din Computer) hvilket også er grunden til en Mac for ry for at være super god til grafisk arbejde da det kræver megen kraft.

Din computer kan meget nemt blive langsom ved opstart også kaldet boot hvis den skal starte en masse halløj, det bedste er faktisk have så lidt som muligt til at starte når ens maskine den starter op, prøv at hent CCleaner og så vælg den tab der hedder "Opstart" og så slet ALT det bras som du IKKE ved hvad er og som du VED du ikke har brug for (fx dit anti virus program). og genstart så din maskine så ser du en tydelig forskel på den tid det tager at starte op, hvis dit anti virus program scanner maskinen ved opstart, det gør mange som std, så slå det fra, og opsæt så det fx scanner 2 gange om ugen. hvorefter det slukker din maskine (Det kan de fleste GODE anti virus programmer)...

Du skal IKKE være bange for at installere Google Chrome, den er SINDSYG hurtig og virker faktisk super lækkert, dog er IE (Internet Explore) den mest brugte browser den dag i dag, hvilket er sørgeligt da den har så pokkers mange huller..

Alm omtanke og brug af en computer kan sørge for man IKKE for virus, det også UDEN antivirus, men den alm Hr. & Fru. Danmark de sætter sig desværre IKKE ind i hvordan en computer den virker, og derved så får de en masse problemer..


Men køb en Mac Mini til din kone, en billig skærm i elgiganten, plus et Mac keyboard, og så lad hende lege med div ting, gå ind på Apples hjemmeside og læs om deres ting, evt se nogle af deres events....

Desværre så har mange fået en forskruet blik på en Mac, det er dyrt, kun for nørder eller folk der har for mange penge


Hvis man ser alder på MacBrugers formand, så er det altså en kvinde over 60 år

Snaks til OSX smager ganske godt, det er som med alt andet, putter man lidt salt på hist og her, så smager det som det plejer, det ser bare lidt anderledes ud, og så skal man ikke altid smide en god opskrift væk...

Du kan nemt se på bryster via en Mac, sågar uden at få vira..

Hvilket anti virus program benytter du på din maskine pt ?

(Skriv evt en priv så kan jeg lidt triks med et godt et, men tys tys)

/mkh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af demogog på 31 maj 2010 12:26
Nu når vi taler om Backup diske og der er blevet nævnt Mac, så her er et eksempel fra virkelig liv.
Jeg har haft en MacBook og den brugte Time Capsule (Det er en harddisk på 1 TB (TeraByte = 1024 GigaByte) indbygget i en trådløs router (boksen der dele internet ud trådløst). Den sidder under sofaen, ved internet stikket.) til at tage backup på. Jeg solgte min MacBook, fordi jeg skulle bruge en bærbar med større skærm.
Jeg jeg fik min MacBook Pro, tændte jeg for den. Efter et kort stykke tid, fandt den min trådløse net og fik kode til det. Et par øjeblikke efter spurgte den om jeg vil gendanne systemet fra min Time Capsule. Det sagde ja til. Ca 3 timer senere (jeg har en del ting og programmer, det tager tid) var computeren klar med alle mine programmer, netbank, billeder, musik, dokumenter. Alt var på plads ligesom på min MacBook som er blevet solgt.

Under al den gendannelses tid, var der hverken strømforsyning (den kørte på batteri) eller netkabler (der er jo trådløs til det) eller noget som helst sat til min nye computer. Jeg har aldrig oplevet så en uproblematisk trådløs backupsystem.

P.S. Jeg bruger også stof bæreposer, har altid liggende et par i bagagen


Du glemmer lige at nævne, det er IKKE timecapsule der klare din backup, det er Timemachine, et dejligt system som Apple har udviklet, hvor man visuelt kan gå tilbage i tiden og gendanne de ting man har slettet, ie, jeg sletter en fil den 1 Jan og den 4maj kommer jeg i tanke om jeg vil have den igen, så kan jeg åbne Timemachine, gå til den dato, finde min fil og trykke på gendan... Dog kræver det man har en STOR disk, timecapsule er een mulighed, da den på samme tid virker som en Airport Extreme, Jeg bruger dog flg metode, jeg opsætter timemachine på en 2TB disk via USB direkt til min maskine, hvilket gør at Backup sker hurtigt (skal jeg ud af døren og ha maskinen med så er jeg på den ) Selve install af OSX tager ikke ret lang tid, hvis man lige fravælger de printer drivers man ikke skal bruge (De er super nemme at tilføje hvis man skifter model) og så lader jeg være med at tage backup af hele systemet, kun mine software updates, samt mine personlige filer (film / musik ligger anyway på eksterne diske koblet til en mac mini som virker som mediacenter med Plex <- bedste program ever) Så tager det mig ca 40min at install OSX og ca 15 min at overføre min backup Gør lige det med en windows (husk at påregn den tid man skal bruge på windows update DD) /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis