Passat 95 1,9 tdi "hakker og trækker dårligt"

Den er begyndt at hakke i det under kørsel (fuldstændig som om den er ved at køre tør) og ryger helt vildt... Den gør det ikke konstant.. Kun når den får noget gas og efter ca 5 min. kørsel.. Den er pludselig begyndt a bruge vildt meget brændstof. Jeg har netop skiftet dieselfilter uden effekt..... Håber dette giver mening og der er nogen der kan hjælpe.. Kan det være luft? I så fald.. Hvordan lufter man ud?
På forhånd tak for hjælpen..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne lyde som en dårlig turbolader.

Mvh. K.Davidsen


Tak for jeres hurtige svar...
Nu er jeg jo lidt på herrens mark hvad dette problem angår, men er det så ikke lidt underligt at det er så systematisk og at den trækker perfekt lige indtil den efter kort tid begynder igen.. Et kort stykke tid hakker den så og punktvis røg kommer ud.. Så kører jeg lidt med moderat gas og så kan jeg igen give den et spark, hvorefter det samme gentager sig...
Var lige ude og tjekke den gennemsigtige brændstofslange.. Der er små luftbobler i, men måske hænger det sammen med at jeg skiftede filter eller hvad mener i... ?
det passer jo meget godt , når det er efter du har givet flere omdrejninger , turboen tager jo først rigtigt fat når omdrejningerne kommer op på 2200

hej tjavs, ved godt det gammel tråd. fik du løst problemet ? min vw passat 1.9 tdi gør nemlig nøjagtigt det samme,,, så kunne være rart med lidt info ?


kimkj
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis