Hvad er klokken...?

Ja hvad er klokken egentlig, når man er på sommerferire på vandet?

Hvis nogen spørger os, når vi er på vandet i sommerferien, er svaret 'kvart over torsdag - tror vi nok... Det kan også være august'.

Når vi er på sommerferie i båden, er der 2 (staves To) tidspunkter, der har betydning. Der ene er, hvornår havnekontoret et åbent eller havnefogeden kommer rundt og kræver havnepenge ind. Det andet er, hvornår solen går ned og vi skal pille vores hækflag ned.


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spiser når man er sulten sover når man er træt står op når man ikke gider ligge længre hvorfor skal man så vide hvad klokken er

der er altid solskin bag skyerne

Skrevet af albino på 30 maj 2010 00:50
Ja hvad er klokken egentlig, når man er på sommerferire på vandet?

Hvis nogen spørger os, når vi er på vandet i sommerferien, er svaret 'kvart over torsdag - tror vi nok... Det kan også være august'.

Når vi er på sommerferie i båden, er der 2 (staves To) tidspunkter, der har betydning. Der ene er, hvornår havnekontoret et åbent eller havnefogeden kommer rundt og kræver havnepenge ind. Det andet er, hvornår solen går ned og vi skal pille vores hækflag ned.

hvis du skal holde øje med hvornår klokken er "havnefoged" så er du jo alligevel orienteret om klokken døgnet rundt.. Det kan godt være det er en grov inddeling

mørke = ingen havnefoged
men når det er lyst har man jo hele tiden i baghovedet hvad kokken ca. er, med mindre man har betalt for at ligge i haven flere dage.. og alligevel så tæller man ja dagene..

Der bliver også talt ned til hvornår man skal ramme hjemhavnen..

Der er også dem der hele ferien skynder sig for at komme frem til en god plads i næste havn.. Det kan man så ikke næste morgen, fordi der ligger man inderst og kan ikke komme ud for alle dem der ikke vil vedkende sig klokken og lige sover en eller to timer mere..

Hvis jeg havde en havnefoged-kasket ville jeg godt vædde den, med at lige meget hvornår i din ferie jeg spurgte dig så ville du ramme klokken inden for to timer.

Og det er kun fordi ens ferie er for kort til man kan lægge klokkestrengen fra sig..


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej hvis mand ikke ved hvad klokken er risker mand at skulle betale hos havnefoden hvis mand er kommen i havnen før at han har gået sin runde for som han vil sige at han ikke kan se hvornår mand er kommen i havn om det er 10 ninuter for han kom eller om det var om aften 10 ninuter efter han var gået hjen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Går heller ikke med ur mere, men jeg befinder mig også altid på landjorden og kan normalt tage bestik af sollyset og bygninger ift verdenshjørnerne.

Hyggeligt at se dig aktiv igen, Håndværker. Jeg har da været bekymret for, hvor du var blevet af!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har såmen bare sejlet mit nye skiv hjem fra Hjarbæk, det tog lige den dobbelte tid af hvad jeg forventede

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan simpelthen ikke undvære mit ur!
Ikke at jeg kikker på den hele tiden. Men får nogle år siden tog jeg det af, fordi konen sagde at jeg skulle få sol på hele kroppen. (Jeg skulle også smide sokkerne)
Det resulterede i en solskoldning på lige netop det stykke hvor ur og sokker havde siddet :-(

Jeg kan godt lide princippet i at slappe rigtigt af. Men samtid må jeg konstatere at det desværre ikke er sådan en verden jeg lever i!
Jeg kan så godt som altid sige hvad klokken er, uden at ramme meget mere end et kvarter forkert. Men jeg har også rigtig meget at se til. Og det kan jeg også godt lide :-)

Jeg vågner hver morgen inden vækkeuret ringer. Det drejer sig om et sted mellem 05.15 og 05.18... Så lidt slup er der dog ;-)
Det ødelægger så fuldstændig rytmen, når der skal stilles om til sommertid :-s


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg må dog indrømme, at jeg undertiden støtter mig til mobilens ur, samt uret i bilen og i PCen.

Tidligere gik jeg med armbåndsur, men hang i alle vegne og værst af alt lavede jeg en mindre kortslutning i en bil en dag. Jeg havde hørt disse skrækhistorier om netop kortslutninger og da jeg så oplevede et spinkelt optræk til noget lignende, blev uret afmonteret og har nu ligget måske 3-4 år på hovedgærdet af min seng.

Enig, det med sommertid er noget fanden har skabt i vrede.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis