Lofthøjde i lejlighed

Hvad siger loven om lofthøjde i en lejlighed, og er dispensationer hvis lejligheden er før en bestemt dato? Hilsen Lærlingen

Super Lærlingen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
helt afhængig af hvornår den er bygget

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

I etageejendomme skal rumhøjden i beboelsesrum (stue og værelser) og køkken være mindst 2,50 m.
I enfamiliehuse skal højden i beboelsesrum og køkken være mindts 2,30 m.
I gang, toilet , badeværelse og  pulterrum skal rumhøjder være hensigtsmæssige ( min 2,1 m).
Imødekommelse af dispensation er meget afhængi af hvilke begrundelser der medsendes din ansøgning. Såfremt rummen fra opførselstidspunktet er mindre end 2,5 m så vil ansøgning om yderligere reduktion blive svær at få igennem.
Gismis
det vil sige at min kammerat ikke må bo i det hus som jeg ikke
kan stå oprejst i indenfor selv om jeg godt nok er høj så er jeg
sgu ente 231cm høj     er kuns 196cm
men det kan jeg fortælle dig at han godt må fuldt lovlig
det med de højder kommer helt og aldeles an på hvornår det er bygget

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Høvlebænkens forståelse vil jeg undlade at kommentere;  men den sidste linie med årstal er selvfølgelig rigtig. Årstallet skulle gerne fremgå af din BBR-meddelelse.
Det vil også være muligt, at der hos kommunen lå en dispensation ved,  at der på de tegninger (som er i deres arkiv ) er angivet en mindre rumhøjde end 2,50m
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis