Retning af gulv selvnivilerende

Hej har lige støbt gulve i huset. 4 rum på hver 10kvm . Vil nu afslutte med nået selvnivellerende gulv spartle .    men hvad mærke skal jeg vælge . første gang jeg prøve og bruge selvnivellende så prisen er ikke vigtig men at det er nemt og bruge er det vigtigste evt nogen fif / erfaring til hvordan jeg bære mig ad for bedste resultat .Er det ikke bare og finde det højste punkt og så trække det ud derfra. ??? Eller er der anden måde  og hvad er ca forbruget ved feks 5mm over 1kvm
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mr Maggo.

Brugte det selv på et gulv for år siden.

Der findes forskellige (firma-navne) slags at vælge mellem, jeg blev anbefalet at bruge en primer for at få den rette vedhæftning.

Følg brugsanvisningen nøje, (nøjagtig mål af vand til en sæk) og rør det godt gerne med en omrøre i en kraftig bore-maskine så du helt undgår klumper, og det hærder meget hurtigt op.

Det fremgår af brugsanvisningen på posen hvor meget der skal bruges ved forsk. lag tykkelser.

Jeg brugte nogle gl. træsko som jeg satte nogle søm til at gå på for at undgå fod-spor i mit våde gulv, og lavede en rager af en rive som jeg satte et stykke x-finer på, så kan du rage i det som en tynd "vælling"

Jo du skal selvfølge op over det højeste punkt på dit gulv.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
nu er det nemest at smide på i laveste punkt først
da det skal der hen alligevel også bygge op derfra til du når lige over højeste punkt
går ud fra du skal have mere end en spandfuld på

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
God ide med en primer først.
en anden vigtig ting er at det IKKE er selv nivelerende. man skal selv klatte det ud og rette det af. fodbolds støvler skulle være gode til formålet da det har knopperne.
for hver cm du skal bruge per m2 skal du bruge 10L. så til den ene m2 hvor du skal bruge 5mm skal du bruge 5l.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også