Hyundai Mekaniker søges!

Jeg var ved at skifte et rudehejs i føresiden af konebilen, og efterfølgende virkede central låsen kun engang,
jeg har været ved at måle det hele igennem, og umidelbart ingen brud på nogle af ledningerne, det skal siges at alle 4 døre er gået i stykker, så jeg tror og håber på at det er en sikring, men nu kommer det egentlige problem, jeg kan sgu ikke finde den satans sikring, i brugermanualen på min elantra 1,6 GLs fra 1998 er der ikke noget der hedder sikringsoversigt, så derfor mangler jeg en som måske kan guide mig frem til den.

Venlig hilsen G.

Køletekniker & Energiteknolog.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg rodede med centrallås på en nyere Hyundai for 6 mdr's tid siden.. Dette gav også en del problemer, men jeg erfarede i denne forbindelse at alle ledningsdiagrammer mm. ligger tilgængelige på Hyundai's hjemmeside http://www.hmaservice.com/ Hvis du registrerer dig dér kan du frit downloade alt hvad du har brug for
Skrevet af Elfreak på 29 maj 2010 22:08
Jeg rodede med centrallås på en nyere Hyundai for 6 mdr's tid siden.. Dette gav også en del problemer, men jeg erfarede i denne forbindelse at alle ledningsdiagrammer mm. ligger tilgængelige på Hyundai's hjemmeside http://www.hmaservice.com/ Hvis du registrerer dig dér kan du frit downloade alt hvad du har brug for


Der har jeg meldt mig ind, men jeg kan ikke finde en sikringsoversigt, hvor jeg kan se hvad der er til hvad, og om der findes flere sikringsholder en den jeg har fundet, og om hvor et evt, relæ sidder, jeg kan gidt finde tegningerne af centrallåsen men jeg kan ikke finde noget der viser Hvor sikring og relæ er placeret.


Køletekniker & Energiteknolog.

Er der fjernbetjening til din centrallås, eller er det den model der kun kan aktiveres med nøglen i fører døren ?
Det er den model hvor med positionsføler i føredøren :-)

Køletekniker & Energiteknolog.

Det er den samme type jeg har været oppe og slås med.. jeg kan ikke huske hvilken en af sikringerne der er til centrallåsen udover at den er placeret i boksen sammen med de øvrige sikringer. Låserelæet er integreret i den boks i føredøren hvor positions føleren sidder. De 2 ledere er plus og minus (mener at det er rød og brun) de 2 andre går retur til de øvrige låsemotorer i bilen. hvis du har spæænding til den enhed i førerdøren, har du enten en defekt positionsføler/relæ eller nogle knækkede ledninger mellem døren og bilen. du kan evt koble enheden i føredøren fra, og prøve og sende 12 v. ud på de 2 ledere der går retur til de andre enheder, og se om dørene låser eller åbner.. de kører enten op eller ned alt efter hvilken vej du vender polariseringen. Hvis det viser sig at det er positionsføleren der er defekt, kan du enten udskifte den, eller gøre som i mit tilfælde.. vi koblede den defekte positionsføler fra i førerdøren, og monterede et Thansen centrallåssæt hvor vi benyttede styreboksen samt den medfølgende servomotor med positions føler.. og vupti, så havde vi en bil hvor det hele virkede igen, og samtidigt var der nu også fjernbetjening til centrallåsen. Det hele kan let monteres i førerdøren, og der skal ikke trækkes nye ledninger.. dog er der lidt sjov i at montere en ekstra servo/positionsføler.. men det kan lade sig gøre :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis