Naturgasfyr uden krav om gulvafløb

Halløj.
Kan man i dagens danmark få et naturgasfyr der IKKE kræver gulvafløb ?
I øjeblikket har vi fyr og afløb i modsatte hjørner i bryggerset

 The day you quit is the day you lose.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få en lille kondenspumpe. mener slangen er ca. 12 mm.
Okay. Der er en hoveddør mellem fyr og afløb den ene vej og en alm dør mellem fyr og afløb den anden vej. Ved ik om sådan en slange kan gå op på loftet og ned i det modsatte hjørne i bryggerset..

 The day you quit is the day you lose.
Fandt en tilfældig, den kan løfte 5m, så det kan den godt. Men der er mange
forskellige mærker.
http://www.parlock-varmegenvinding.dk/cgi-files/external/pdf/k-6.4.6.pdf
der er krav i byggeregelemanget om at nye gas og oliekedler skal være efektive og det kræver at der kondenseres i aftrækket og det skal føres til afløb , desuden skal sikkerhedsventilernes afgang være ført til afløb /eller gulv.
kan du ikke lægge et afløb i gulvet ?
kjeld> Det vil sige der SKAL være afløb lige nedenunder til sikkerhedsventilen ? Eller må den også føres over til sådan en kondenspumpe ?
Mit gasfyr og mit gulvafløb er i hvert sit modsatte hjørne i bryggers. Så eneste mulighed er at hugge gulvet op. og der blev lavet nyt bryggers for 3 år siden. Så det vil vi jo helst ikke.

 The day you quit is the day you lose.
Annonce
jeg kender ikke lige den kondens pumpe , men jeg vil tro at det er ok at føre den til omtalte pumpe
ps. du skal nok bare sikre dig at den kondenspumpe er VA godkendt til det formål
ps.ps
jeg har set et sted hvor der var lagt et 32mm afløbsrør langs gulvet om til afløbet , og ved døren var dørtrinet hævet så døren gik fri af afløbet , det var måske også en ide du kunne bruge
Man må godt føre sikkerhedsventil(er) til pumpe også. Og va godkendelse bruges ikke meget mere, pga eu men alt skal være ce
godkendt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis