Omvendt flyder, kan man det?

Der springer en kilde ved vores hus, derfor har vi fået drænet rundt om huset, for at sikre en tør kælder.
I den forbindelse har vi en pumpebrønd, som med en ganske almindelig dykpumpe, pumper vand ud i kloakken, når vandstanden når et niveau hvor flyderen slår til... så langt så godt.

Jeg har fået den ide at jeg gerne vil bruge vandet til vanding i haven, derfor har jeg anskaffet mig en palletank og fået monteret en slange imellem palletanken og dykpumpen. dvs at nu har jeg altid 1000liter vand.
Men det kunne være rart hvis man kunne lave en omvendt flyder der slår pumpen fra, når tanken er fuld, for vandet kan nemlig selv løbe til kloakken når vandstanden kommer 10cm højere op i kloakken.

Så i korthed: Kan man få en flyder der afbryder når tanken er fuld. istedet for de normale som slår til når den bliver fuld?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja det er ikke noget problem, jeg har ikke lige et link, men mon ikke der er en venlig sjæl som kan hitte det...

Ellers prøv at søge på     niveau afbryder

mvh jens
Kan den flyder ikke aktivere et relæ, der slå fra?
Niveaukontakter burde være standardudstyr, som din elektriker kan finde og installere.
Prøv at spørge ham her om ikke den er med skifté funktion.. Altså både bryde og slutte

http://www.dba.dk/niveaufoeler-niveau-foeler-f/id-66481610/

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

hvad med en olietank nivaumåler eller flyder.
med snortræk eller stang træk.til afbryder med bundstop. og topstop.!

når der er ca. 1000 ltr. stopper "pumpen" og når der er 50-100 ltr. tilbage
der starter "pumpen".!!! til tanken er fyldt op. 
Kan man ikke bare montere en ekstra, løs flydekontakt?

Flydekontakten monteres højt oppe inde i tanken, således at den tænder når den hænger nedad, og slukker når det flyder op (når tanken er fuld).

Strømmen til dypumpen sendes først over den ekstra, løse flyder. Hvis den hænger nedad, fordi tanken ikke er fuld, er sendes strømmen videre til dykpumpen, med sin egen flyder. Hvis tanken er fuld, flyder flyderen opad, og der er slukket. Det vil sige der sendes ikke strøm videre til dykpumpen. Vandet stiger, og løber ud i kloaken?

Træd ikke på mine ledninger :o)
er det ikke spild af vand og lad den løbe ned i kloaken.!!!
i stedet for toilet til toiletskøl.!?!
(palletanken)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis