Generator sætter ud. What to do?

Hej.

Håber der er et par "motorkyndige" der kan hjælpe
I forbindelse med jeg overtog en kolonihave, medfulgte generatoren herunder.
Problemet er den vil ikke rigtig kører ordentlig.
Den har stået ude vinteren over, under preseningen Første gang jeg startede den i foråret, kørte den ca 5 minutter. Godt nok ikke synderligt jævnt eller smukt, men den kørte. Både i "tomgang" funktion og når der blev givet gas. Efterfølgende har jeg ikke kunnet få den til at kører rigtigt. Første gang jeg starter den op nu, når den har stået nogle dage, kører den ca 1-2 minutter fint og så sætter den ud. Når jeg efterfølgende starter den, sætter den ret hurtigt ud, i løbet af 5-10 sekunder, også selvom jeg gasser den op  Har prøvet at hæde en kvart liter sprit i, det har heller ikke hjulpet.
Nogen der har et forslag til problemet???

Mvh

Lars

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når den er gået ud.. prøver du så at åben tanklåget og høre om der er undertryk?? prøv at starte den uden låg på..
Din benzin kan også være for gammel.. du kan bruge ½ nyt og ½ gammel benzin

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har ikke prøvet at åbne låget efter den har kørt første gang, nej... Men uanset hvad, kan jeg jo ikke altid kører den med åben låg (?) så hvis det er det, hvad kan man så gøre, for at udligne trykket?
Benzinen er i hvert fald ikke for gammel, helt ny.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er et udlufttningshul i låget.. det kan være stoppet.. der sidder nogle gange en kork pakning der kan svulme op af vand.. men også møg kan sætte sig der.

Svendborg

Ahh... Okay, det vil jeg lige kører ned og kigge på i morgen

Mvh
Lars

Snavs i slanger, filtre og kaburide. der er massere af muligheder.

Jacob
Annonce

Hej. prøv at tjekke tændingen, om tændrøret har en knist. Der er nok kommet fugt i, her i vinter. Man kan også bygge en " bulder "kasse om den, så bliver den ikke våd og ødelagt.

jbk

der er jo gnist .. den starter jo op. min går så ud efter nogle minutter..??

Svendborg

JBK: Planen er også jeg laver en kasse til den på et tidspunkt
Som grandold skriver starter den jo, så burde ikke være tændrør.

Har forøvrigt haft låget af,- det er fint rent... Og laver det samme selvom jeg starter den uden låg.
Snakkede med en mekker igår da jeg var i byen,- han mente det måske kunne være noget med brændstof tilførslen ikke var ordentlig når den opførte sig sådan...

ja et stoppet filter.. du skal passe på den ikke bliver overvarm hvis den bygges ind i en kasse.. prøvede engang med en honda generator og selv om der var ventilatorer der blæste både ind og ud blev den for varm.

Svendborg

Jeg har en magen til, den kan du komme og hente for 500 kr. Den starter og køre fint. Men larmer efter min mening alt for meget.

Hvad bruger du forøvrigt den til i kolonihave huset ? Er det kun til div. værktøj, eller er det til tv om aftenen ?

Mvh Thomas Hansen

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis