Lægning af laminatgulv på gulvtæppe

Hej alle, Jeg skal til at ligge laminatgulv i min lejlighed, da vi ikke ønsker de tæpper der er pt. Da det er en lejelejlighed, der skal leveres tilbage med gulvtæpper, overvejer jeg at lægge laminatgulvet ovenpå gulvtæppet, og vil derfor høre om det kan lade sig gøre? Er det nok med noget gulvpap, og så ellers på med gulvet, eller er der andet jeg skal tage højde for? Har ikke prøvet at lægge laminatgulv før, så alle råd er velkomne :-) Med venlig hilsen Jacob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det vil aldrig holde , det knækker i samlingerne i løbet af få dage
det kan nok holde hvis du lægger en 10 mm plade på først , men godt bliver det aldrig
så det er af med tæppet , spartle op og laminat på
men prøv at høre udlejer først , måske er han med på at du aflevere den med laminat istedet for tæpper
Desuden skal du også tænke på, at alle de bakterier og andre småkravl der nu engang er i gulvtæppet, vil blive lagt under laminat gulvet og vil kune ligge der i ro og mag og formere sig.

Nej op med gulvtæppet hvis udlejer er med på det og lav det rigtigt. Så svært er laminat gulv slet ikke at ligge

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har tidligere lavet samme nummer i en lang fordelingsgang. Laminat direkte oven på det eksisterende gulvtæppe, GODT med lim i ALLE samlingen, det har holdt i en del år nu.
Jeg tror bestemt heller ikke et click samlet laminat kan holde i det lange løb.

Kun perfekt er "godt nok"

lidt off topic, laminat gulve er fodkolde - jeg har skiftet mit til fordel for et med 4 mm asketræ slidlag, væssentlig bedre - du kender det - hvis du rør ved f.eks. et træbord (som er 20 grader) er det ikke koldt, men hvis du derimod rør ved at laminatbord (som også er 20 grader) føles det køligt - det har noget at gøre med varmeledningsevnen. - det samme gør sig gældende for laminat gulve....

I mit eget tilfælde kostede mit daværende laminat gulv så vidt jeg husker ca. 40 kr/m2 (bilka) mens den "ægte" vare kostede ca. 130 kr /m2 (Bilka)- der er naturligvis forskel i prisen, men jeg syntes det var skifte værd og stadig et billig gulv.  - et godt råd er derfor at ofre lidt mere når først du går i gang...mit laminat gulv fik kun lov at "leve" i ca. 4 år før det blev flået op igen...

mht. til at ligge oven på gulvtæppe har jeg selv benyttet samme løsning - det fungerede fint - dog afhænger det sikkert af hvor tykt gulvtæppet er - i mit tilfælde var der tale om den billigste værelses gulvtæppe til 20 kr/m2 - det er ikke tykkere end det foam underlag som koster en bondegård - så i princippet er det jo det lige fedt.
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også