Afstillingsplads ved komfur

Hejsa,
Jeg har hidtil haft kogeplader i min lejlighed, men overvejer nu at installere et komfur. Mit køkken er ikke ret stort, og nu har jeg fået nogle hjemmesider hvor der står at der skal være 40 cm afstillingsplads på hver side af komfuret. Det har jeg desværre ikke plads til i mit køkken, da jeg både har vaskemaskine og køleskab.

Er der nogen der ved om det er et lovkrav at der er 40 cm afstillingplads på hver side af et komfur - og hvis ja, hvor jeg finder loven?

:-)Louise
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der mange køkkener der er ulovlige

Jeg har kun bordplade på den ene side og en væg på den anden

Men det kan lyde som en tommelfinger regl, og det er da rart med plads på begge sider

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er en god ide med plads omkring komfuret men det er intet lovkrav. jo måske på nybyggede huse men ikke for dig der selv vil ombygge dit køkken. i lidt ældre huse har man typisk en lille niche komfuret skubbes ind i. det gør emhætten en smule mere effektiv og køkkenet føles større såfremt pladsen til nichen tages fra et andet rum.-

Jacob
Mange tak for svarene.
Komfuret er købt og installeret:-) De 40 cm afstillingsplads må have været en anbefaling....

:-)Louise
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis