Hjælp til vandskuring

Hej
Jeg har prøvet at kigge lidt på tidligere indlæg ang. vandskuring af hus, men her er der tale om ENTEN røde ELLER gule sten.
Den der har bygget vores hus i 1958 syntes det var flot med sider i enten rød eller gule sten, nogle steder støder de to typer sten mod hinanden på samme side. Hvis vi vandskurer, vil man så kunne se hvor der var gule og hvor der var røde?
Skal vi have noget af det med maling i? (jeg vil gerne have det malet lysegråt)
Er det svært eller kan vi gøre det selv (ikke super garvede gør-det-selv-'ere)
Kan i hjælpe mig?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nemt og dit underlag skal være behandlet, så pudsen kan blive siddende. du vil ikke kunne se farven på stenene når du har malet pudsen. Jeg ville pudse det først og male med Cempexo eller skalflex 100

Her en lille film om det.
http://mur-tag.dk/fileadmin/video/filtsning_256.swf

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

det filts klip er noget skrammel ! filtsning med et FILTSBRÆK er noget skrammel !
brug da hellere http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/37568606.jpg.
Der er ikke så meget forskel mellem filtsning eller vandskuring. Man filtser for det meste kun overgang mellem to overlapning af pudslag nu om dagen. Du skal ikke bruge andet end Maxit 280 ! hurtigt nemt og så skal der kun vand i.
Du vil kunne se stenene hvis du vasker det meste af igen men ellers vil man ikke kunne se stenene "SMAG BEHAG"

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Nej Dirk! det er ikke noget skrammel. har selv filset nogle vægge med sådan et bræt. det virkede meget fint. det bræt du anbefaler giver en grovere overflade. Maxit 280 er dog rigtigt godt. accepter at andres mening, det er anden gang du tror din mening er endegyldigt i en tråd som jeg har besvaret. er du sådan lidt småvred hele tiden.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

msms jeg er ikke sur eller noget

men kan sige det som det er et FILTSBRÆT får du ikke kørt tingene godt sammen når du vandskurer og det er satme noget jeg har set og oplevet. Et Vaskebræt er tværtimod det bedste for det kan køres sammen og gøre det extreme pænt!

Man filtser general kun overgang mellem noget puds. Et filtsbræt til vandskuring er noget skrammel og det ved enhver MURER.
Du snakker om en grover overflade ? som sagt så kan et vaskebræt gøre det samme og bedre til at overlappe alle småhuller i vandskuring og det kan et filtsbræt ikke. Selvom man kan købe et vandskuringsbræt så er den faktisk meget dårligere end et vaskebræt

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

du kan fint vandskure med et filsbræt, det tager lidt længere tid da det ikke kan indeholde den samme vandmængde, men hvis du har ujævnt murværk er det bedre end vaskebrættet til at jævne det ud.jeg fortrækker selv vaskebrættet, men bruger osse filsbrættet engang imellem. det eneste maxit/weber multi 280 ikke kan klæbe på er kalk, og det er nemt og ensartet at arbejde med, husk evt at algebehandele 2-3 dage før du skal vandskure, ikke noget med højtryksrenser, det presser for meget vand ind i murværling, det holder i længdenket. slut af med en silikat maling, det holder i lændgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også