Min Opel Campo "hakkker"

Det drejer sig om en Opel Campo årgang 93 med en TFR eller TFS 16 motor type LW3, benzin, 120000 km på tælleren.

Problemet kan bedst beskrives ,som når man kører ned af en bakke i 1-3 gear. Giver man gas eller slipper gaspedalen helt kører den fint. Men giver man blot en smule gas hakker den meget i det. Kører man i 4 eller 5 gear er problemet ikke så udpræget.
Det samme gælder hvis man er i langsom bykørsel. Hvis man "snegler" sig frem i 3-4 gear og blot slipper gaspedalen en smule, starte "hakkeriet".

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt ?????? Er det mon noget man kan justere sig fra....

lars p
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lugter af en EGR ventil der driller, men jeg er bare ikke 100% sikker på at der sidder sådan een på den type maskine.

Mvh. K.Davidsen

er det ikke en COMBO? så er det en corsa motor der sidder i corsa B vist

Nej det er en CAMPO (pick-up) og det er en ISUZU motor der ligger i....
nå det lort

lort.........?????????

Annonce
Er helt med på hvilket køretøj vi taler om. Der sidder garanteret også en EGR ventil på en Campo

Mvh. K.Davidsen

Hvor sidder den EGR ventil og hvad skal jeg gøre ved den.

Er der virklig ikke nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre..... pls pls.................
Skrevet af uldal på 28 maj 2010 18:32
nå det lort

Klart svar fra et vidende og intelligent medlem!
Sådan hjælper man andre med at løse problemer!

I et sidste forsøg på at få nogne til at komme med en løsning, vil jeg gerne komme med et andet symptom:
 --når jeg kører den lidt ud i gearene (mest markant i 1-3 gear) "skyder" den når jeg kobler  ud...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis