DIGITAL ANTENNE?

jeg har lige købt 1 digital boks (2 mpeg) til campingvognen . den finder 4 kanaler, men viser dem ikke og den skriver mangler signal.  den er sat til som den skal og en fm antenne på taget. har prøvet i en anden campingvogn hvor der også var fm antenne der var samme problem med den mangler signal. ( før med det analog net kunne jeg godt finde kanaler) syntes det lyder underligt. skal det være en digital antenne?


 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begrebet "digital antenne" er noget reklameindustrien har fundet på. Men der findes gode antenner og dårlige antenner. Og mere eller mindre følsomme antenner. Og der findes gode modtageforhold og dårlige modtageforhold. Og så skal antennen være afstemt efter frekvensen på den kanal, man ønsker at modtage. Ligeledes skal man være opmærksom på antennens polarisering. Altså om pågældende kanal anvender vandret eller lodret polarisering.
Skrevet af vile på 24 maj 2010 22:19
Begrebet "digital antenne" er noget reklameindustrien har fundet på. Men der findes gode antenner og dårlige antenner. Og mere eller mindre følsomme antenner. Og der findes gode modtageforhold og dårlige modtageforhold. Og så skal antennen være afstemt efter frekvensen på den kanal, man ønsker at modtage. Ligeledes skal man være opmærksom på antennens polarisering. Altså om pågældende kanal anvender vandret eller lodret polarisering.

sandt.


Jacob
Jamen, men "epoke" spørger hvorfor det gik fint tidligere, men ikke nu med digitalt signal!?

Venlig hilsen
Knud
Det er fordi, når man modtager digitalt signal, er det enten/eller.
Et analogt signal kan godt modtages i svag kvalitet med sne på, men det digitale signal kræver, populært sagt, alle bits'ene overført for at kunne danne et billede.

Husk også at vende campingvognen, så antennen peger den rigtige vej. :-)

Medmindre der er tale om en rundstråler.
Digitale signaler er følsomme over for andre ting end et analogt signal. dog er det sjældent at man ikke kan løse problemet. jeg har været tæt på men det er altid lykkedes. en typisk fejl er en antenne forstærker. der er nogle der bare ikke kan lide digitale signaler.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis