termostat problemer astra..

hejsa...

jeg er kommet i den ulykkelige situation at min astra 1,6i (c16nz) 94. er utæt ved vandpumpen.

ydermere er termostaten lige gået i stykker så den kan slet ikke lukke op hvilket resulterer i at vandet bare koger når bilen bliver startet op....

problemet er at jeg skal køre næsten 70 km for at få bilen lavet.

derfor vil jeg gerne have den termostat pillet ud således at jeg kan køre i bilen ned til min mekaniker.

så jeg søger noget vejledning til at få tandrem pillet af og termostat pillet ud og så samle det hele igen...

det skal lige siges at jeg har prøvet at skifte toppakninger før både på ford toyota og opel, men vil gerne lige have nogle tegninger eller noget udførlig vejledning til det, da det er første gang jeg er alene om det...

håber der er nogle der kan hjælpe...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ike bare køre hen på Autogaarden, de er opelforhandlere igen. Din vandpumpe har sikkert ædt møllerne på rotoren og pumper ikke vand rundt. Tag låget af ekspansionsbeholderen, så tar du trykket af kølersystemet.

 

lyder mest som en ny vandpumpe , så vidt jeg husker er den trukket af tandremmen , så den skal også skiftes
og har du aldrig prøvet det før , så lad være at gøre det selv , det kan nemt komme til at koste dig et par bukkede ventiler , og så bliver det først dyrt
Hvis tandremme brister sker der INGEN TING med noget som helst! Og der er ikke de store kunster i at afmont/mont tandremmen.

Mvh. K.Davidsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis