Hvor meget olie i havetraktor?

Jeg har en gammel Murray Sentilnel havetraktor på 13 HK og jeg kan ikke huske hvor meget olie den indeholder (med henblik på olieskift)?

Vh.

Peter

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du ikke en brugsvildlednig der plejer det at stå

men mit gæt og det er kuns et gæt vil være imellem 0,6-1,0 liter
men ellers kan du sikkert få det oplyst ved en maskinforhandler med tilknyttet værksted
men prøv da at google mærket og se om der ikke skulle være oplysninger på nettet
de nhar sikkert en hjemmeside med oplysningerne og et tlf.nr. hvis ikke
du skal bare have stelnr. og model nr. klar

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

jeg spørger måske lidt dumt... men har den ikke en oliepind med min-max mål på ??
så er det jo bare om at hælde på og måle

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jo, det har den, men det var for at vide hvor meget olie jeg skal købe og jeg har ikke lukket den gamle olie ud endnu. Jeg har ikke noget lager.

Vh.

Peter

Knagsted,
Aner ved gud heller ikke præcist hvor meget min tager. Har netop skiftet. Der kom på slump 0.8L ud, og jeg hældte nogenlunde det samme på. Lod den stå lidt, og målte så bare med målepinden. Supplerede op, så den var i den lave ende (så er der plads til udvidelse, når olien varmes op). Slut færdig.
Køb en liter billig olie. Det er sikkert fint.
God tur i det grønne.
Annonce
Førstkommende weekend skruer jeg bundproppen ud og når den er holdt op med at dryppe fylder jeg på og kikker efter på målepinden. Jeg har købt 1 liter SAE30 olie samt et nyt tændrør også.

Tak for alle rådende.

Vh.

Peter

Hvor meget olie fik den. Jeg står med sådan en magen til din. Og den har aldrig fået olieskift eller nyt tændrør. Jeg har haft den i ca 10 11 år. Og er først gang for den i den tid jeg har ejet den. Helder ikke luftfilter🤔
Og ved ikke om den har fået før min tid🤣🤣

må man køre med vinterdæk på trailer om sommeren. kan man få synet trailer med vinterdæk om sommeren
På nogle motorer f.eks. B&S fyldes olie på så det står op i påfyldningshullet. 

fase
Okay jeg går på jagt efter noget olie til den.
Det dur nok ikke at hælde noget w15/40 olie på hende.

må man køre med vinterdæk på trailer om sommeren. kan man få synet trailer med vinterdæk om sommeren
qvick skrev den 30-05-2023 15:43:28

Okay jeg går på jagt efter noget olie til den.
Det dur nok ikke at hælde noget w15/40 olie på hende.

 Hvis du ikke fortæller motoren, at du hælder W15/40 olie på, vil den ikke protestere.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis