Strømforbrug på gl 42" flad ?

Hej

Jeg er blevet tilbudt et 5år gl fladskærms tv (panasonic TH42PA50E) for 2k.
Men er det noget med at de gamle `flade´ snupper meget strøm ??
Jeg ser kun analog tv men da jeg pt bor alene kører det som regel det meste af aftenen bare for hyggens skyld

Har et 25 år gl b&o som virker fint.. meen kunne da godt tænke mig en flad
DOG ikke på bekostning af en stor el regning

Hva siger i

Mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det største problem er ikke strømforbruget men at det først er fornyligt at en fladskærm kan gengive et nogenlunde hæderligt billede. så jeg syntes du skulle afstå. du får sikkert mere og bedre tv for 2000kr i en butik idag.

Jacob
Øøh.. der er vi da overhovedet ikke enige men det er jo dit `syn´ på sagen

Nå tilbage til emnet..  napper de gamle flade ikke en del mere strøm end de nye modeller i dag ?

Mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Hej
Du har helt ret i at en 5 år gammel fladskærm bruger mere strøm end de nye  -  M E N  det er helt sikkert at et 25 år gammelt B&O TV bruger mere end den 20 år nyere fladskærm.
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 ventede på lige netop dette svar
På bagsiden af den gamle står 75-165watt.
Hvad bruger fladbassen mon.. det er et Plasma.. hørt at de skulle bruge mere strøm end Lcd men må indrømme jeg intet ved om det

Mvh Jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Fandt laaangt om længe manualen på nettet.

280 watt

Det 25 år gamle B&O vinder altså i strømforbrug  

mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Annonce
Skrevet af polobjørn på 24 maj 2010 20:43
Hej
Du har helt ret i at en 5 år gammel fladskærm bruger mere strøm end de nye  -  M E N  det er helt sikkert at et 25 år gammelt B&O TV bruger mere end den 20 år nyere fladskærm.
Hilsner fra Polobjørn

næppe. et billedrørs tv bruger ikke ret meget strøm. måske 150W hvis det går vildt for sig.

Jacob
Hej VZ
Hvis du havde skrevet at det var et plasma TV havde jeg sagt at det helt sikkert var det der brugte mest strøm
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 24 maj 2010 22:11
Hej VZ
Hvis du havde skrevet at det var et plasma TV havde jeg sagt at det helt sikkert var det der brugte mest strøm
Hilsen Polobjørn

Ja, det glemte jeg lige at infomere om  `my bad´

mvh jørn


<p>Mvh. Jørn S.</p>
Tja, mit 2 år gamle 42" Sony `LCD bruger da også over 200W (målt effekt), men da vi alligevel har el-varme, så det betyder ikke så meget 8 mdr om året...

MVH Leo

Jeg fandt det her på Gørlev-antenneforenings hjemmeside ,det fortæller lidt om hvad det koster.---------

For 1 KWh betales ca. 2 kr

Standby (gælder for alle tv typer, når de er slukket med fjernbetjeningen):
De ældre apparater har typisk et standby-forbrug, som koster dig ca. 200 kr om året
Flere nye apparater har et standbyforbrug på 0,15watt til 1watt, som kun koster dig ca. 15 kr om året

Når app. er tændt:
LCD og PLASMA skærme, der er ikke den store forskel i strømforbruget.
LCD har samme forbug uanset om om billedet er lyst eller mørk, PLASMA bruger mest når billedet er lyst og mindre når billedet er mørk
LCD og PLASMA bruger typisk ca.150 watt , hvis det er tændt i seks til syv timer om dagen koster det 650-750 kr om året.
LED Skærme bruger ca. 100 watt , seks til syv timer tv om dagen koster 450-500 kr om året.

Der kan være ca.100 watts forskel i strømforbruget mellem en 32" og en 50" skærm. Det koster så ekstra 400-500 kr om året.

De fleste skærme er fra fabrikken indstillet med højt lys.kontrast og farve niveau for at give et farvestrålede billede hos forhandleren.
Derfor skal du indstille lys kontrast og farver og få et mere naturligt billede og et lavere strømforbrug
(se på hudfarven, den skal være naturlig, ikke knaldrød)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis