Fodpaneler fuge? mærkater?

Hej alle..

Skal til og montere nye fodpaneler, og er lidt i tvivl omkring efterbehandling af skruehuller da jeg har hørt 2 forskellige ting..

Den ene er den traditionelle med og fuge hullerne og male panelerne bagefter..

Den anden er simpelthen og sætte hvide mærkater over skruehullerne (efter sigende skulle det ikke kunne ses)

Hvad gør man?

Det skal lige siges at panelerne er hvide i forvejen..
Hej alle.. Skal til og montere nye fodpaneler, og... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Kender den ikke, men den burde kunne gøre det Plejer at bruge denne: http://flugger.dk/Maling/Indendoers/Spartelmasse/Acrylspartel_inde_hvid(ACRYLSPART).aspx

Det burde være det samme Dog, skal det siges,- at ved acryl skal du nok lige plette 2 gange for at være sikker på det ikke bliver lidt mat
Urethanen, kan man somregel nøjes med engang da den ikke trækker mat. Men tror også den er lidt dyre

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Så skulle jeg kunne fylde hullerne med denne og så bare kunne nøjes med og pletmale, også op af gerigterne?

Hvad er den der Urethan for noget, kan ikke finde den

Tak for det hurtige svar
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal nopk fylde dem ud af et par omgange
Ja, hvis du har en maling med ral9010 (sommetider følger der en pletprøve med, ihvert fald når man køber vinduer)

Nah, kan heller ikke lige finde urethanen nogen steder. Også bare en spartel, lidt ligegyldigt om det er den ene eller den anden du bruger sådan set Urethan er bare længere om at tørre, og trækker ikke mat igennem 1 lag maling.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja jeg har en lille smule maling med ral9010.. Skal jeg bare bruge en lille japanerspartel og så en lille pensel til den efterfølgende pletmaling?

Vil man ikke kunne se der hvor man har malet? Mener om det ikke vil være "fremhævet"? Er nemlig helst fri for og male alle paneler og gerigter hele vejen..
Ja, en lille japanspartel er fin og en pensel

I teorien burde du ikke kunne se det nej. Spartle et par gange, slib (måske spartle og slib 3 gang hvis du vil være helt sikker) og pletmal 2 gange Burde virke

Ellers, så find et hjørne eller et sted hvor det ikke er så tydeligt, og afprøv behandlingen hvis du er i tvivl Måske en meget god ide,- så kan du og konen jo også se hvad I synes bedst om,- mærkater eller en spartlet/malet overflade

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hehe ja det er jo lige det

Jeg må prøve og købe den acrylspartel der og prøve en gang og se om resultatet bliver godt.. Men det vel ikke meget der skal slibes vel? Så bliver pletterne jo pludselig større

Og kunne det være bedre og rulle malingen på?
nej, du pletsliber bare lige der hvor du har spartlet med lidt sandpapir korn 120, gerne 150 til du synes det føles jævnt med resten af panelet og pletmaler det. Jeg vil nok anbefale en pensel
Mange gange, bliver en pletmaling mindre tydelige hvis man lige jævner den en smule ud,- dvs måske en 1cm udover selve hullet og lader den... fade ud... Eller hvordan man nu siger det,- i stedet for kun lige at plette på netop hullet

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Tak for svarene Jeg prøver en gang, og eller vender jeg tilbage
lad være med at bruge mærkater, det bliver grimt ad åre. Har selv prøvet og fortrudt det. De er så høje i materialet at det skinner langt væk, at her sidder en afdækning. Desuden holder de ikke fast altid, da de jo kun har kanten rundt om skruen at lime på. Skruen skal undersænkes en mm, ellers bliver mærkaten endnu højere at glo på

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også