Hvad kræves der af en dygtig tømresvend?

Først: Et godt svendebrev
Dernæst høje moralske standarder - formodentligt induceret i ham af hans forældre.
Og efterfølgende 30 års kollegial sparring med superdygtige entreprenører i byggebranchen, og stadig derefter at kunne betale sin husleje.

Nogne som har andre bud?

"Lad falde hvad ikke kan stå"

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
åbne en pils med hvilken som helst stykke værktøj
uden det kan ses på værktøjet bagefter

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Så kan man jo efterfølgende spørge: Hvad er høj moral???
Min erfaring i håndværks branchen er, at det er vidt forskelligt hvad man ser som "høj moral"...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Faglig stolthed er en mangelvare i branchen efterhånden... desværre.

Uanset om det er en nyuddannet svend eller en svend med 30 år på bagen, så er det stadig deres opfattelse om omkring hvad man kan levere til en kunde der betyder noget.... den nyere generation håndværkere har dog haft så travlt, at dette er kommet i anden række, og man har hellere leveret arbejde der var "godt nok" så man kunne tjene penge, frem for arbejde af høj kvalitet der sikrede kunder i butikken fremover.
Og udover det rent faglige samt referencer vel også at være troværdig, at mestre evnen til at kunne overholde aftaler og kommunikere effektivt tilbage - samt i stand til at rydde op efter sig selv - et kig på en anden igangværende byggeplads med rengøringsbrillerne på viser meget om folks evne til at kunne planlægge og disponere deres arbejde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Ikke for at ændre emnet..

Men er det ikke ligeså tit kunden selv der er skyld i ringere kvalitet/arbejde... Det hele skal være så billigt så billigt, og helst være færdig før man er begyndt...????


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lopus:
Tror der er RIGTIG mange ting der spiller ind,- nu kan jeg ikke snakke om tømrer faget men i hvert fald i forhold til mit eget fag.

Dårlige ledere
Mangel på forståelse
Dårlige kunder
For lave tilbud
Akkord
Stress
Dårlig planlægning
Dårlig kommunikaton
osv osv.

Trådstarter:
Skal en tømrer (eller en hver anden håndværker) nødvendigvis havde 30 år i faget, før de er dygtige?
For mit eget fag, gør dette sig i hvert fald ikke gældende. Mange gange tvært i mod, jo ældre jo mere ligeglade!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis