Skal fjernvarmeanlægget skiftes?

Hejsa,
Er ny herinde så ved ikke helt hvordan det fungerer, men håber i kan hjælpe. Vi har netop købt et hus på 110m2 stueplan + 110m2 høj kælder. Vi har fjernvarme og har netop fundet ud af at fjernvarmeinstallationen står og drypper konstant fra overtryksventilen. Vi har haft en mand fra Københavns Energi ude + en vvs mand som begge mener at varmespiralen i vandtanken er defekt. VVS manden kan oplyse at det er et REDAN anlæg fra midt firserne og at man ikke kan skaffe en ny vandtank da det er for gammelt hvorfor han mener at det skal skiftes ud med et helt nyt til enten 25.000kr + moms (angiveligt et dual split system hvor vandtank og fjernvarmeanlæg er adskilt) eller til et tilsvarende som vi har nu til 29.000 + moms (REDAN "køleskabsmodel"). Efterfølgende er jeg fra bekendte blevet oplyst at man "bare" kan anskaffe sig en ny vandtank og koble denne til det gamle anlæg hvilket man burde kunne gøre for 10.000kr 

Jeg undrer mig lidt over at man kan få en tilsvarende installation uden at der er matchende reservedele i form af vandtank til anlægget. Mener i umiddelbart det er nødvendigt at udskifte anlægget eller kan man anskaffe sig en ny vandtank eller har i andre meninger?

Mange hilsener

Mathias
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,

Inde på elektronikguiden.dk er der en artikel omkring en luft/vand varmepumpe, hvor de ikke anbefaler at skille sig af med sit fjernvarme anlæg.

Tag et kig, håber det kan hjælpe lidt.

WWW.ELEKTRONIKGUIDEN.DK

@MasterUCDK: Jeg synes det er en plat måde at få folk til at klikke på din hjemmeside!
Nu gik jeg lige ind og kikkede på din side: Og den fortæller da ikke ret meget om udskiftning af fjernvarmeinstallation.

Og noget andet er at du da må have lagt en forkert tekst ind!
Du skriver selv at det ikke kan svare sig med Luft/vand ved fjernvarme.... Flot!

Du har med denne besked også fået et klik på din hjemmeside, samt en "Anmeld for reklame" på denne side!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Pointen var nemlig også at det ikke kan betale sig at få monteret en luft/vand varmepumpe, hvis din bolig bliver opvarmet at et fjernvarmeanlæg.
Det er vel altid en form for reklame, når man linker videre til en anden hjemmeside? Så længe indholdet er relevant kan jeg ikke se, hvad problemet er.

Tjaa... men når man gør det i en grad, som du lægger for dagen, ligner det mere et skjult budskab.

Alle tråde du har svaret på, er med samme link. Der er ikke engang taget tid til at finde den rette tråd, eller emne. Bare forsiden.
Og så vil jeg nu til hver en tid hellere anbefale Lav-det-selv til folk. Her kan man rent faktisk få svar på sine spørgsmål. Og selv komme med svar, hvis man skulle have kompetence elelr viden indenfor et område.

Men det er helt op til moderator om du skal have lov. Jeg har bare givet ham dit nummer :-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Kan sagens se det måske er moralsk forkert, men det er jo ikke fordi linket er totalt ubrugeligt.
Nok om det, håber stadig at Mathias fik lidt brugbar viden...

(Næste gang du finder noget du er utilfreds med, synes jeg du skal sende en privat besked. Der er ingen grund til at sådan en diskussion skal på forummet.) Det tror jeg at moderatoren er enig i.

Man lærer jo af sine fejl.


Annonce
Jeg syntes det lydder spændende " at man ikke kan få dele" til dit anlæg.
Vil du tage et foto samt skrive ned hvad der står på mærkepladen.
Så vil jeg da lige kikke på det.. *S*

Jess Mørk

www.fynsvvs-klima.dk

 

man ka stadig få meget til de ældere radan`er men type ville hjælpe lidt

hellere skide det ud end at smide ud..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis