vedligholdelse af Trækano?

Jeg er den lykkelige ejer af en knastør trækano. Den skal slibes og lakeres. mine spørgsmål lyder såleds. Hvilket korn skal jeg slibe i? Hvilken lak vil være god og bruge? Og 1000kr-spørgsmålet! Nu er kanoen som sagt knastør og trænger virkelig meget til vand. men hvis jeg giver den lak udenpå, så bliver træet jo ikke vådt og udvider sig? Hmmmm.... Hvordan gør man??? Jeg håber der sidder en masse kanokyndige folk derude. og god sommer
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej med dig. Det ville nok være en ide at sende et billede ind. En kano er jo ikke så tyk i klædningen, byggemetoden er ret afgørende for, hvad der kan/skal gøres. Mange af de nyere har en tynd skal af epoxy og måtte, som man skal meget tæt på, for at se.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
her var 1 :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
prøver lige igen :-)
hold da op.. har du ikke større billeder.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er ikke den vildeste ørn til det her. Før var de for store. :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tja. Den er jo bygget som en almindelig jolle, kravelbygget på svøb, så det er bare at male/lakere, træet skal nok suge vand alligevel. Slutslibning korn 120 før1. gang lak. Jeg ville anbefale Tonkinlak,og følge brugsanvisningen. Der er et link på min side.
Held og lykke med projektet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
super mange tak jeg går alleree igang.

Findes der evt en nemmere måde og få lak af på, end slibemetoden?? Og behøver man og slibe helt bund?

og så bliver jeg sørme nød til at spørge til sidst, hvordan i alverden kan den tag vand når den er lakeret. er det ikke meningen lakken spærre for vandet?
Der er jo kun dig der kan se den , men generelt er det ikke nødvendigt at slibe i bund, hvis det gamle sidder fast.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lad nu være at putte noget i sprækkerne; når maleriet er slut, så i baljen med den, og så skulle den helst blive tæt i løbet at en uges tid. Hvis ikke, så lad høre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok det skal jeg nok lade være med. Kommer tilbage og fortæller hvordan det gik :-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også