Falske hjemmehjælpere...

Vi har desværre hørt om en del tilfælde på det seneste - forbrydere, som udgiver sig som hjemmehjælpere, besøger ældre mennesker og napper deres pengepung og andre ting af værdi...

Sikke nogle helte  Én ting er at tørre almindelige, voksne mennesker  med en god forsikring, som kan dække tabet. Men at udnytte gamle menneskers godtroenhed, det er i mine øjne lige så lavt som at æde møg med rotterne.

Én af de løsninger, der er blevet nævnt i medierne, er, at de ældre skal bede om at se legitimation. Da jeg hørte det, tænkte jeg 'Herre Jemini'

Det tog mig under en time at lave dette:

Sæt en lille brystlomme-clip i, og du kan komme ind hvorsomhelst. Med de ressourcer, langt de fleste af os har til rådighed, eller kan anskaffe for under 1000 kr, kan enhver lave et officielt udseende ID-kort, som ingen ville mistænke.

Problemet er bare - hvad gør vi så? Jeg ved det ikke, men at stole på ID-kort er i hvert fald ikke den endelige løsning.

Det viste ID-kort er i øvrigt makuleret, det blev kun lavet for at vise, hvor nemt det er.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en ældre person vil hoppe i den der med begge ben.
Nu har jeg selv en godkendelse fra staten (ham her er en god dreng ting). sådanne en forfalsker man ikke bare lige.
problemet er at de færreste ID kort bliver lavet professionelt.
Hvad hjælper det når id kortet er lavet på simpelt udstyr så som lamineret papir eller direkte print på plastic kort.

Jacob
Albinoen har også en helt ren straffeattest, værste forseelser i hans 42-årige liv er 2 parkeringsafgifter og en officiel bøde for 'Uledsaget udgang af hund' (bæstet havde fundet et hul i hækken).

Det ændrer desværre ikke ved det faktum, at selv den værste amatør kan lave noget, der ligner PET's adgangskort

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi kom ind på diskoteker landet over, da jeg var under 18.
Min kammerats far havde et firma. Og i det firma brugte de computere, som stadig ikke var for almindelige folk på det tidspunkt. Jeg kan huske at jeg sad foran skærmen og spurgte hvad det var for en ting der stod på bordet (ca. 15 x 30 cm og 5 cm høj) Det viste sig at være en ekstern harddisk på hele 1 gigabyte!! :-O De computere jeg havde hørt om før, havde kun haft en størrelse med 540 mb. som det største.

Derudover, havde han en scanner og en farveprinter. Det var der slet ingen andre i skolen der havde adgang til.
Så vi lavede buskort og andet man kunne bruge som ID. Og fordi udsmiderne ikke troede man kunne lave det selv, var det ingen sag at komme ind!

Jeg vil sige, at med det udstyr jeg har herhjemme, kunne jeg også komme ind flere steder end jeg egentlig skulle.
Jeg fandt en måde hvor man kunne lave et ganske proffessionelt udseende plastickort, på en let måde, og til næsten ingen penge.
Jeg er med i en loge, hvor vi skal have både ID-kort, t-shirts, trøjer, skjorte og slips med logo. Og det var billigere at lave det selv, end at betale den lokale printerpusher for det.

Men tilbage til emnet. Så synes jeg også at man kan gradbøje tyveri.
Jeg synes det er så synd for de ældre det går ud over. Mange er glade for at få besøg. Og viser det sig så at være en bandit der kommer, falder tiltroen til alle mennesker. Og til sidst kan de blive bange for at lukke nogen som helst ind.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har lavet en hel del cardscanners..

Det er nu meget sjovt at se hvad folk bruger deres penge på.. sådan en 3 linjers magnet stribe på et kreditkort er nemmere at rive rundt end man lige regner med

Tager max 10 min, så har man et kopi kreditkort

wupti snupti

Reader : http://www.itsapparent.com/intelliswipe/cc/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og til emne..

indfør chip i de skide ID kort, og en scanner på plejehjemmet, så er den skid slået....

Annonce
Det med en scanner på pleje hjemmene hjælper ikke på de hjemme hjælpere der kører rundt til forskellige mennesker i det private.

vedrørende ID så har politiet og forsvaret id kort der er svære/umulige at eftergøre for en privat hjemmefusker.

Men tag nu bare sådanne et kort der giver adgang til TDC telefon centraler det ligner det er lavet på en almindelig kort printer.

Jacob
hvis forsvaret ikke har skiftet deres id -kort ud siden 1980 så er de nemme nok at kopiere
det gjorde vi allerede den gang for sjov

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Høvlebænk på 23 maj 2010 16:46
hvis forsvaret ikke har skiftet deres id -kort ud siden 1980 så er de nemme nok at kopiere
det gjorde vi allerede den gang for sjov

Sad også og tænkte wtf ?
vi taler hjemmepleje
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis