Tilslutning af radio

Hej.

Jeg har lige monteret en Pioneer DEH-4200SD autoradio i min Peugeot 206 S16 fra 2001. Det hele forløb fint, jeg byttede rundt på den gule og den røde ledning i ISO stikket, for at få memory på radioen når tændingen er afbrudt.

Mit eneste problem er bare at der bliver ved med at være spænding på både den gule og den røde ledning i ca. 1 minut, efter at tændingen er afbrudt. Efter det ene minut er gået kan man høre et relæ der klikker og radioen går ud.

Det er ikke et kæmpe problem, men jeg ville rigtig gerne vide om der er en mulighed for at slippe om ved dette problem. Er der nogen derude som har haft samme problem?

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

P A S  P Å

På en Peugeot 206 som din skal der monteres en speciel adaptor mellem radio ig bilens ISO stik fordi der IKKE er en tændingsplus og ej heller en fast plus - du skal finde en fast plus et andet sted og føre til radioen over en sikring og samtidig montere den specielle adaptor - den skal bruges fordi der er CAN bus (multipkex) i isostikket og de ting der tilsluttes der vil forstyrre bilens funktion hvis ikke den adaptor bliver monteret ( feks. kan radioen tænde når man åbner eller lukker dørene)  så ud og få købt en adaptor f.eks.hos Peugeot.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Adaptoren kan købes hos velassoterede auto grossister eller hos peugeot - fast plus kan findes ved sikringsholderen det er en 4 eller 6 mm2 beige ledning men pas meget på hvor du tilslutter noget.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis