Højbed af multiplade

Hej

Jeg overvejer at lave et højbed af multiplade. Jeg forestiller mig, at det må være den hurtigste og en billig måde at få løst denne udfordring på. Samtidigt, kunne det passe fint i stilen til vores pudset hus.

Men ... er der nogle der har erfaringer med styrken? Jeg tænker, at der må komme et stort tryk fra jord, vand og frost? Jeg forestiller mig at lime dem sammen.

Mvh, Jan

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er muiltiplade ikke ret fugtsugende? (en stump i en spand vand i 10 min testen kan anvendes)

den skal vist fugtsikres ret meget for at undgå at den forvitrer helt ved første frost.
den bedste måde er at lave højbede i enten sibirisk lærk eller andet træ
som ikke er impreneret med noget
så er de til at kompostere den dag de er færdige

trykimprenert/malet eller limet skal deponeres når det ikke længere kan bruges

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene. Det ser ud som om det er den vej vi må gå (lærk).

vh, Jan
Lærk holder ikke i jordkontakt.
Nej, lærk er slet ikke egnet til det formål.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lærk er bedre end gasbeton.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej.Prøv at se på Plus hegns hjemmeside. De har lavet nogle stolper i jern som du bolter terassebrædder på. Jeg har lige lavet en sandkasse i det system. De koster 80-100 kr. stykket. Det bliver superflot.
Hvorfor ikke lave det af leca blokke ? Så kan det komme til at ligne huset, og rådner ikke væk.

Mvh Thomas Hansen

Hej Alle

Tak for de gode råd og ideer.

Jeg fik lavet højbedende i weekenden. Det endte med at blive lærk beskyttet med linolie. Så må vi se hvor lang tid det holder! Stod faktisk og overvejede lecablokke i byggemarkedet, men sprang fra da jeg ikke var sikker på hvordan de slanke blokke holder til det horisontale pres i samlingerne. Derudover kunne jeg hurtigt regne ud, at de også ville tage den del længere tid at lave med tilskæring, muring, filsning og maling.

Endnu en gang tak - Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også