Beton klump i kloakrør, Saltsyre, god ide ?.

Hej Forum.

Jeg har et kæmpe problem med en betonklump i en 110mm kloakrist i bryggers.
Denne klump sidder lige efter rundningen på en 110mm sort vandlås og er vel 5-7 cm lang.
Jeg har prøvet i lang tid, med en jernstang med bøjet ende og skrabe den løs men kun ganske lidt kommer løs.
 Et løsningsforslag med en kloakmester med kamera er prøvet og kostede 6400.- Dkr. for 2 timers arbejde med 2 biler og 4 mand stærk, de kæmpede bravt men : resultat ...et billed af klumpen i røret og en regning ....
 Hvis man hælder vand i røret op til kanten af risten, siver vandet ud i løbet af et havlt døgn.
Spørgsmålet er så :  Er der nogen her på forum der kan hjælpe med info omkring brug af syre påvirkning på betonklumpen og hvordan dett gøres .
Hvilken syre ? , Blandningsforhold ? , Opstår farlige der dampe?, Hvorlang tid skal syren være i røret ? , Tager kloakrøret skade af sysren ?, Temperatur af syren?.  

Håber i kan hjælpe mig ......

Mvh BES

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke turde saltsyre..... Du risikerer at gummipakninger ætser og din kloak er utæt...

Tror jeg ville gåre det på den hårde måde. Enten banke den ud som du gør selv om det tager 3 weekender, eller brække gulver op og få den ud.

Trod ikke der er nogen nemme løsninger..... Sikke noget skidt..
Hvad med det Stark reklamere med, noget skum der skulle opløse cement og beton på blandemaskiner osv..

Måske det kunne bruges til det.
Prøv at kigge nærmere på det her:

http://www.dolenco.dk/default.asp?Action=Details&Item=181

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis