Spørgsmål omkring ventilationsanlæg

Skal igang med at lave ventilation i huset, og har tænkt på at sætte en form for varmepanel foran indsugningen. Så luften vil blive varmet op inden den kommer ind i anlægget. Er dog ikke så smart en varm sommerdag... Så tænkte på (for at gøre det billigt) om det er "lovligt" at bytte om på indsugning og udblæsning i sommer månederne... Så kunne jeg nemlig bare sætte udblæsningen på "den kolde side" af taget, og bytte på nogle flexslanger?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på genvex. her hiver man energi fra udblæsning og fylder over indsugningen.
det må være det smarteste og billigste. ellers skal du have et 5KW varmepanel kørende og det er dyrt.

Jacob
Oh.. Nej mener den form for varmepanel der er passiv.. Altså bare en sortkasse der bliver varmet op af solen.. Der er varmeflade i selve ventilationsanlægget, så er for at varme luften inden den kommer ind i anlægget... Man kan jo desværre ikke bare slukke for sådan en dims ;-) Er også dårligt skrevet!! Varmepanelet (en sort kasse der varmer luften op) skal sidde på taget og varme indblæsningsluften op. Men i sommerperioden er det jo ikke smart at varme den i forvejen varme luft yderligere op! Så min idé var at bytte om på indsugning og udblæsning. Sådan at man (i sommerperioden) suger luften ind gennem udblæsning"hatten" på taget, som vil sidde på skygge siden af huset... Håber det er til at forstå ;-) Spørgsmålet er bare om man må det?
Jeg tror ikke der er nogle regler på området.
men lav da et spjæld så du kan lukke af for din varme kasse og suge luften et andet sted fra.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis