Hjemmelavet ukrudtsmiddel

Hejsa herinde. Jeg har gravet en trampolin ned og har brugt den overskydende jord til en lille bakke op imod trampolinen. Så var jeg fri for at grave helt så dybt. Der er meget ukrudt i jorden og derfor en masse rødder, som jeg ikke fik fjernet i processen. Forestiller mig at jeg gav det en gang gift, smed en gang kompost fra genbrugsstationen på, lidt gødning og så rullegræs. Er jo svært at forklare den lille pode at der er sået græs, så hun må ikke træde på det. Surfede lidt rundt på nettet og fandt denne opskrift: 4dl vand 1 l eddike 500g salt Spørgsmålet er om det kan slå alt det spirende ukrudt ihjel, selvom det jo ikke er i umiddelbar vækst? mvh Kasper
Hejsa herinde. Jeg har gravet en trampolin ned og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle nogen havne her via google og forsøge med opskriften, ser jeg at der ofte er tilsat en sjat sulfo også når opskriften er på andre sider. Jeg tror altså det er eddike syre og ikke eddike. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Sulfo blev forbudt i vaskemidler i 70'erne, fordi det er svært nedbrydeligt. Lad nu være med at sprede sådan noget i haven. Og lad i det hele taget være med at blande vidundermidler selv. Der er ikke styr på koncentrationerne, når man bruger mål som en smule og en sjat.
Brug i stedet godkendte midler som dosseres korrekt.
….og fuglene har skidt så mange ukrudtsfrø, resten har vinden båret med sig, for det meste ukrudt kommer flyvende 😖

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis