B&S 8 hestes havetraktor

Hej.

Jeg har købt en Murray 25, med en B&S 8 hestes motor på... Jeg kan ikke få den til at køre ordentlig, og sys at vi har prøvet alt... Har snakket med en Fagmand, han mener at jeg skal ofre en ny Kaburator på den, men ville lige høre nogle råd herinde fra, eller om der var nogen der lå inde med en Kaburator eller en Motor i samme størrelse eller større, som de vil af med...

Mvh Dennis Nielsen

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og hvorfor er det så lige den fagmand mener den skal udskiftes

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

En godt brugt motor betyder slitage i alle de små primitive ledforbindelser i regulator mm. , samt i karburatorspjæld, det hele kan blive så slidt, at den ikke kan gå ordentligt.
Men hvorfor rådføre sig med ern expert, hvis man alligevel ikke gider hans råd ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis det er en ny kaborator, der skal til, så vil jeg anbefale dig, at forhøre om prisen på en helt ny motor, måske er det ikke så voldsomt meget dyre, end en ny kabonade...

Jeg har en sneslynge, der sad der en ældre teknums motor, den gik elendigt, og især var den vanskelig at starte i frostvejr.
Jeg købte istedet en sprit ny Honda 9 hk motor, med elstart, det er bare kræs

mvh jens
Jamen jeg sys bare at 888 + moms, er rigtig mange penge for en ny kaburator.. Derfor jeg forhører mig herinde...
En ny motor koster jo næsten det samme som en ny Havetraktor, så det kan vist ikke betale sig..

Mvh Dennis Nielsen

Annonce
Hej
Jeg gav omkring 4500 for Hondaen
Der findes kopi Honda motore til langt mindre...

Hvis nu ikke den nye kaburator hjælper, så er du jo lige vidt. (udover den lettede tegnedreng)
Hvis du køber en ny motor, er du sikker på det virker, så kan du gå og ærge dig et par dage, over udgiften, tilgengæld kan du glæde dig de næste mange år, hvergang du klipper græsset.

mvh jens
Den her "Fagmand" har vel ikke en lånekarburator liggende i et hjørne, så du kunne få opklaret, om det nu også vil hjælpe at udskifte den?
Det er jo en ret almindelig motor.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så ligner den dem, der sidder på de mindre motorer på almindelige plæneklippere.

Har selv en gammel 8 HK  plænetraktor. Det er nu en MTD, men motoren er en B&S, hvor den største forskel fra de mindre rotorklippere er motorens slaglængde og boring.

Nej, den skal bestilles hjem, og når den så først er brugt, tager de den ikke retur...
Jeg har en 4 hestes B&S, på en plæneklipper, og derfra passer kaburiden ikke...

Mvh Dennis Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis