Udendørsliv.

Just indkommen fra terrassen, hvor vi havde gang i grillen, for første gang her i sæsonen, med et par sider laks, eller dele heraf, og en flaske kold hvidvin, kom jeg til at spekulere over, om jeg er den eneste, der synes at verdens fortrædeligheder svinder lidt ind, når vejret og årstiden er som i dag?

Med venlig hilsen
ktm

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er også netop blevet færdig på terrassen, smuttede iøvrigt hjem til frokost for at nyde livet i haven, så jeg er helt enig med dig, ktm. Man er blevet helt genopladet

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

ja helt rart endelig at kunne få pløjet køkkenhaven nu hvor vandmængden i jorden
er blevet nogenlunde lav nok til det
glæder mig til såningen er overstået , det bliver hårdt de næste 5 dage

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Kun en tåbe, frygter ikke haven!!
Det med køkkenhave opgav jeg for 4-5 år siden pga dovenskabelighed.
Hvis det lykkes er det jo rigtig godt at kunne hente friske sager ude i haven, men det gør ikke sig selv.

Med venlig hilsen
ktm

Kan næsten ikke undvære at have mindst en times tid i have. Aktivitetsniveauet afhænger af humøret:

Når jeg er vred og frustreret så bliver snegle, liljebiller og andre hadedyr brutalt myrdet. eller også bliver en busk der længe har irriteret mig hevet op med rødder og det hele, og kørt gennem flishuggeren.

Hvis jeg er frisk og overskudsagtig er det ukrudtet der lirkes op med fingrene, stille og roligt så det ikke går ud over stauderne. Blomsterløg og stauder graves op og deles, ganske forsigtigt, så de ikke bliver skadet.

De dage hvor det hele bare har været imod mig, sidder jeg og glor på alt det grønne der gror - indtil jeg bliver i bedrer humør.

Men de bedste dage er dem med den bedrer halvdel, eller gode venner, hvor man bare hygger, og der lige falder en bemærkning om at det dog er utroligt hvor dejlig haven ser ud

Green

nej tal lige om at det ikke lykkes af sig selv
sidste år tror jeg hele øen havde fået gamle frø
for der var mange hvor det mislykkedes for det blev
der snakket en hel del om
og de forige år var vi så uheldige at brønden rendte tør pågrund af tørke
selv om vandåren går lige igennem grunden
så jeg håber at det lykkedes i år , det er møj træls at se sin køkkenhave gå neden om
på et par dage man bliver godt nok i skidt humør af det.

nå nu skal vi jo ikke tage sorgerne på forskud .
men jeg glæder mig nu til friske grønsager til grill maden og en god special øl eller rødvin til
æv nu blev jeg lige sulten igen gu ve om der er noget lækkert i køleskabet

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Vores lille frimærke af en have er ret nem at holde.. Men der skal nok kartofler ned.. så lige de kostede 70 kr pr kg i en landevejsbod..

Weber grille har da været tændt mange gange i år.. men glæder mig til første gang vi også skal sidde ude og spise..

I Danmark har vi to vintre.. en hvid og en grøn.. den grønne er den værste.. for der fyrer vi ikke

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

i weekenden fik jeg så endelig jorden tør nok til at den kunne pløjes og sættes kartofler
og ugen er gået med at tilså resten af køkkenhaven
så nu regner jeg med at der er friske grønsager lige om lidt

Tja, så faldt sommeren i år på d. 19/5.
Vi har siden forsøgt at overbevise os selv om, at nu kunne vi da godt prøve at lege sommer men ak!
I går aftes blev bøfferne pandestegt inde på komfuret, medens himmel og jord stod i et udenfor, og ilden buldrede lystigt i pillefyr og brændeovn. Det var lige før julestemningen indfandt sig!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også