Valg af gulvkonstruktion på 1 sal.

Hej

Skal til at renovere vores badværelse. Det ligger på 1. sal og er bygget op med med 32mm planker der ligger på bjælkelaget og øverst er der støbt. Ved ikke hvor mange cm. men det er også underordnet da jeg vil bryde gulvet op og fjerne plankerne.

Min plan var at bygget det op med vandbårn gulvvame ved hjælp af svalehaleplader (Lewis) eller et Roth system. Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er smartes og billigst, men synes nu det ser nemt ud med svalehaleplader.

Hvem kan anbefale hvad og hvorfor?

venlig hilsen

Niels Chr.

 

Hej Skal til at renovere vores badværelse. Det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg brugte også fibergips til væggene i badeværelset - tunge, store og op ad en smal vindeltrappe....

Jeg brugt alm. vinkeljern på begge sider af reglen ved hver samling over et spær - lidt dyrere men på den måde synetes jeg det var noget nemmere at styre faldet helt præcist ved at sætte siderne i rummet af først. Det andet alternativ er traditionel opklodsning med et søm igennem (eller noget lim) og nogle lange skruer på tværs ned igennem for at fiksere reglen.

Med cc 30 passer det til de billigste varmeplader der er er ca 100x28cm - bare husk at der skal være plads til et lige antal spor hvis frem og retur skal komme ud samme sted - billigste sted jeg fandt dem var ved vvs-grossisten.dk

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kommer an på din c/c afstand.
Men ved 300mm c/c afstand bruges 19 mm gulvgips.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis