Et godt forum med sure opstød?

Jeg har egentlig det indtryk, at dette forum er et sted, hvor hjælpsomme mennesker hjælper hinanden.
Det er jo fremragende.

Men indimellem sidder der nogle lidt uheldige typer.
Nogle prøver at mele deres egen kage. Fremme deres egen forretning.
(Nyt udtryk: kan man kalde sådan en for en Pæv?)

Og så er der ordkløverne, der snarere end at hjælpe, næsten udelukkende kommer med tvære negative kommentarer og kritik af andres sikkert velmente råd, snarere end selv at bidrage med noget positivt.
Vi genkender dem jo også ude i trafikken. Det er dem, der sidder med hånden parat over hornet, og håber nogen dummer sig bare en smule, så de kan få afløb for noget af deres indestængte surhed.
Hvordan hjælper vi nu bedst disse mennesker til at få et (bedre?) liv?
Noget må de jo mangle.
Og vi ved jo, at deres blodtryksproblemer gør, at de ikke lever så længe som os andre.
Det er jo ikke så godt...

Måske skulle dette indlæg snarere lægges under "Helbred"?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eneste trøst er at det er så meget værre på nogle af de andre sites hvor folk kan skrive kommentare.
Ekstrabladets Nationen, f.eks. hvor folk bruger mere tid på at kommentere hinandens indlæg, end den nyhed det handler om.
Der var også en meget smuk ide om en poesi-hjemmeside hvor folk kunne oploade egne digte - den blev de nød til at lukke efter at der kom seriøse trusler på kommentarfeltet.

Det som nogle opfatter som en sjov, lidt direkte kommentar, bliver af andre opfattet som dybt fornærmene. Når man ikke kan se kropssproget på den man skriver med, er det svært at se intentionen af det skrevne.

Fordelen ved denne forum er at der bliver holdt øje med at det foregår rimeligt stille og roligt, og at der er nogle der har mod og mandshjerte til at rydde lidt op når en tråd løber helt af sporet.

Green

På forummer er det svært at udtrykke sig.. fordi det "lyder" anderledes end hvis vi taler ansigt til ansigt..

Værst er det når man angriber manden og ikke bolden..

"det du skriver er forkert" kan erstattes med "jeg vil da lige tillade mig at tilføje.... " og i den dur der.. Men der er altid politifolk på div. forrums som kun er der for at holde øje med andres fejl..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg må da også sige, at jeg er meget overrasket over, så ordentlig en tone der hersker her på dette forum, især når man ser på, hvor rigtig mange, der skriver her inde.
Ofte lykkes lidt godmodigt drilleri på fineste vis, men det er en farlig sag at begive sig ind i på skrift, når man ikke kender hinanden.
Jeg morer mig jævnligt over de finurligheder, der trods alt jævnligt opleves her!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis