grillfusk for de fingersnilde

hej... er der nogen der er skarp med et bud på en god og billig måde hurtigt at få startet sin grillstarter med kul op??? jeg bruger ca 45-60min. jeg tænkte man evt. selv kunne lave en gasbrænder der står under grillstarteren og som kan starte kullene op... nogen ideer????

jeg ved cadac laver en camping gasbrænder til små gasflasker på under 500gr. , de har tre arme, som skal forlænges for grillstarteren står forsvarligt. de koster 220kr. plus gas, plus hulplader og bmaskinbolte for at kunne forlænge armene... så nogen der har bedre bud, med priser på delene samt stedet de har set dem
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige anskaffet mig en gasgrill pga. ventetiden ifbm opstart af kul.
men før hen når det skulle gå stærkt så havde jeg sådan en enkelt gasblus til en stor gryde hvor jeg så satte grillstarteren i, men har også nogle gange brugt min tagdækker brænder :-)

Køletekniker & Energiteknolog.

Hej

Min den gamle, som elskede grillmad, havde en gasflaske med regulator, på den havde han sat en gasslange og i enden af den sad der et stykke 12 mm kobberrør. Når han åbnede for gassen og tændte ild i gassen kom der den fineste flamme, han stak røret ind i kullene på grillen og efter ca. 10 min var der gang i dem. Meget simpel løsning. Jeg bruger det selv idag, sparer både tændvædske og sprit tabletter.

Mvh Finn
En lille ukrudts brænder burde også kunne gøre jobbet


trykluft er også godt. eller luft i det hele taget..
Jeg her lige købt 6 kg trækul. De må da tænde hurtigere end briketter. Det er jo ikke nødvendigt med briketter der varmer i 4 timer hvis den første går til at tænde og man så griller i 15 min og så står den og varmer i nogle timer mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg anvender selv "Finn Gevind" modellen. Kul i grillen, askepotten i bunden tages af hvilket giver plads til at jeg kan stikke ukrudtsbrænderen direkte op under kullene. Det tager ikke lang tid at få varme på kullene. Skal det gå endnu hurtigere skal kullene bare over i et grillstarterrør og så brænderen under.
Jeg bruger min gasbrænder (altså sådan en her: http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/38377570.jpg) direkte i grillen hvis jeg har travlt. Det er ressourcespild - jeg ved det, men det tager kun 20 min så er man klar til at grille :-)

/Thomas
Skrevet af Thomas_K på 19 maj 2010 10:35
Jeg bruger min gasbrænder (altså sådan en her: http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/38377570.jpg) direkte i grillen hvis jeg har travlt. Det er ressourcespild - jeg ved det, men det tager kun 20 min så er man klar til at grille :-)

/Thomas

Du brænder briketterne af et minuts tid med den der brænder og lader den hvile i 19 ?
for hvis du bruger den i 20 minutter så skal du finde nogle briketter der ikke er brand indpreneret. (stave hjælp tak.)

Jacob
jeg ved ikke om jeres briketter/kul er fugtige
men det tager aldrig mere end 25-30 min
at tænde mine i grillstarterrøret

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg bruger en el-varmepistol

Arranger kullene i en bunke og sæt den varme ende af blæseren ind mod bunden af kulbunken og sæt blæseren på fuld blus, så er grilkullene helt klare i låbet af ca 10 minutter.

Der skal holdes øje med processen, efter et stykke tid bliver kullene bliver så varme at plasten kan smelte på blæseren

/Hideout

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis