grillfusk for de fingersnilde

hej... er der nogen der er skarp med et bud på en god og billig måde hurtigt at få startet sin grillstarter med kul op??? jeg bruger ca 45-60min. jeg tænkte man evt. selv kunne lave en gasbrænder der står under grillstarteren og som kan starte kullene op... nogen ideer????

jeg ved cadac laver en camping gasbrænder til små gasflasker på under 500gr. , de har tre arme, som skal forlænges for grillstarteren står forsvarligt. de koster 220kr. plus gas, plus hulplader og bmaskinbolte for at kunne forlænge armene... så nogen der har bedre bud, med priser på delene samt stedet de har set dem
hej... er der nogen der er skarp med et bud på en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej nej nej... tænk at bruge tid på at stå med gasbrænder, når man kan sidde i en havestol og drikke en pils...

Køb et lille stål decilitermål (eller brug hvilken som helst gammel beholder der kan tage varmen), en dunk sprit og fyld koppen 2/3 op. Stil den på en flise og tænd spritten. Stil din grilstarter henover.. Åbn pilsneren og nyd en grill-starter der hverken lugter eller ryger.

Mvh Rasmus
jakop antenne.

man holder ikke gasbrænderen på samme sted hele tiden.!
men du finder "kanaler" i mellem kullene.
og lade gasbrænder "køre" på ful kraft.(skærebrændersættet).?
og flytte brænderen lidt forskelige stedder
der hvor der er huller i mellem kullene
til de begynder at gløde. (hvor de bliver grå) på kullene.!(varme)
hvis man gør det rigtigt er det en effektiv grillstarter. som den siste udvej.
og hvor man har travlt.!  :-)
ja bortset fra at jeg ikke bruger sprit så er det nøjagtig det jeg gør Rasmus
enten øl eller lige at færdig klargøre de ting der skal bruges til maden både
når der grilles og når der nydes men det bliver da tit til et glas rødvin istedet
når den nu med et fint udtryk skal dekanteres alligevel er det jo at glasset smutter forbi
flasken ved et uheld :---))

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har gas og ilt i rå og fede mængder... :-D

Men Den Gamle siger ellers at det ikke tager meget mere end 20-30 min.... Måske er det for at forsvare de mange penge han har kastet efter sin Weber :-/


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis det tager 20 til 30 minutter med gasbrænder, så er det da lige meget..

Jeg tager nogle briketter og smider dem i en frostpose med lidt tændvæske i.. Når de her suget det hele ryger de i grillstarteren og så når den lige med nogle sider avis under... Jeg giver mig tid og lader en krøllet side brænde af gangen.. og så får det lov at stå i 20 min..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hvis du stiller en tom grillstarter ovenpå den fyldte, får du en bedre "skorstenseffekt" og optændingstiden afkortes væsentligt..

Mvh.

Søren
jeg har en elektrisk grillstarter,- den ligner en overdimmensioneret dypkoger. Har godt nok ikke testet den endnu, men den var sat ned til 20 kr i Kvickly og det kunne jeg ikke modstå. Synes ik det er et problem at starte en grill op. Som tidligere skrevet, tændvæske, luft, og lidt snilde i at arrangere kullene, så går det ok stærkt. Man kan jo bare starte grillen i det man går i gang med at lave salat feks. Så passer det
Vi købte for nyligt en 'Cook & Baker' grillstarter, det er vistnok de dårligste 50 kr, vi har givet ud på et stykke tilbehør til grillen (fiske- og bøfvendere koster kun 30 kr).

Efter 25 minutter var der vistnok et par små områder af de nederste kul, der glødede svagt, men der måtte da tændblokke til, for at få liv i resten.

Så vi er gået tilbage til den metode, vi ved, virker: 6 sammenkrøllede avissider (tilbudsaviserne kan altså bruges til noget fornuftigt) med et godt skvæt tændvæske pakket ned i askekoppen under grillen, og kullene stablet i en pyramide på midten af kulristen.

Så har man en klar grill på 20 minutter, uden gasbrænder eller varmepistol, men til gengæld med god tid til en kølig eller et glas druesaft i skyggen

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis