Forsinket udløsning

Hej herinde Nej det er ikke et spørgsmål til konen... Jeg har et kamera, hvor der går noget tid, måske et sekund, fra jeg trykker på knappen, til det rent faktisk tager et billede. Hvad hedder det? Altså hvad er det jeg skal kigge efter for at undgå det ved mit næste køb mvh Kasper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke ekspert, men mon ikke det kan hedde noget med Latency. Men er du sikker på at du betjener kameraet rigtigt? Jeg mener: De fleste kameraer fungerer jo sådan at man skal trykke udlæserknappen halvt ned for at aktivere fokusering og først derefter trykke knappen helt ned for at udløse.
Afhængig af kameraet og ondstillinger kan der ske et af to ting hvis man hamrer udløserknappen i bund med det samme:
1) Kameraet protesterer og bruger alligevel tid på at forsøge at fokusere, med det til følge at man ikke får taget billedet i det øjeblik der var meningen. Trælst hvis det er et aktionbillede.
2) Kameraet taget billedet øjeblikkeligt uden at fokusere, hvilket vil sige at billedet sandsynligvis er udskarpt.

Nu skriver du ikke hvilket kamera det drejer sig om, men ældre/billegere kameraer er generelt længere om at fokusere. Men uanset hvor nyt/dyrt det er vil det skulle nogle brøkdele af et sekund og så er det forresten sværere at fokusere når der kun er lidt lys, derfor mange kameraer tænder en lille LEDlampe.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er to ting.
fokus og det at eksponere billedet.
fokus kan du gøre noget ved. sigt tryk knappen halvt ned og du har fokuseret. når du så vil tage billedet trykker du knappen resten af vejen.
Selve delay tiden fra du har fokuseret og du trykker eksponertil billedet tages kan man ikke gøre så meget ved. dog er den oftest opgivet i sest af kamera på dp review.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis