Ja så var der den marstal der???

Jeg har endnu et lille problem med min Marstal f2 10 hk.

Der er en utæt tætningsring der hvor akslen som trækker magnettændingen går ud.

Ka det virkelig passe at jeg skal ha svinghjulet af? Han sagde på Marstal at jeg ku skifte tætningsringen uden men HVORDAN. I manualen ser det nemt nok ud men kigger jeg på motoren ser det helt lukket ud? I manualen ser det endvidre ud som men ikke kan komme til fra svinghjulssiden?

HER er manualen se side 15

Her er ringen jeg fik fra marstal men ka det nu også passe???:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg har endnu et lille problem med min Marstal f2... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså det ka jeg nu ik forstå det ligner gu hjælpe mig jern og det opføre sig som jern det du siger er en streg ligner når jeg ser på det mest et par ridser. Jeg skraber lidt mere af næste gang jeg kommer forbi men er ikke helt sikker på at du har ret.

Når jeg som sagt kiggede på min nabos motor kan man se gummie ringen og den ser umidelbart ud til at man bare kan tage den ud med en skruetrækker det ligner altså ikke noget på min motor.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hvis der er nogen der har svejset der vil jeg da tro at pakdåsen er ødelagt af varmen.. og slet ikke det mindste tæt..

Der sidder måske noget epoxy¨maling på.. Det er jo noget hidsigt noget at få af igen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja så har jeg skrabet og slepet og jeg sværger det er altså 100% jern (ellers må i kalde mig Stein Bagger). der er ingen pakning what so ever og det ser sku ud til at det heller ikke er noget der er svejset på senere men støbt sammen med resten.???

Måske man kan save/slipe (men nedstryger/vinkelsliper) der hvor den røde pil er så man kan komme ind til pakningen?? Jeg tror ikke jeg kan komme ind fra svinghjulssiden? hvis man kigger på manualen ser det i hvert fald ik så'n ud. Men er der nogen der ved det (nogen der har haft fronten af deres marstal og kan huske hvordan det ser ud)???????

Hjælp.....

Mvh Anders

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej
Ikke fordi jeg har forstand på Marstal-motore

Men umidelbart ser det da ikke ud som om, at der er gods nok i recesen, (under akslen), til at den kan "rumme" den tætningsring du har købt.

Du må nok i gang med at adskille dyret, måske sidder den inden fra.
Eller der er en rille i "hullet" med en O-ring eller en anden form for tætningsring (filt evt)

mvh jens
Hvad med at sende billed og forklaring til Marstal - så kan de sikkert fortælle hvor den pakdåse de har solgt dig skal sidde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja så har jeg taget fronten af motoren.... Og........ der er sku ikke nogen pakning!!!! Arg pokkers møg motor.

Jeg var nødt til at tage kæden af for at komme til at se der hvor pakningen skulle sidde men den skal vel sidde præcist i forhold til tændingen?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
hej
Sidder der ikke en filtring, eller lignende inde i hullet, den kan jo jodt være helt udkørt, så den ikke er nem at se.

mvh jens
Nix der sidder en kobber bøsning med smørrerille.

Den er sikkert ikke blevet smurt ordentligt og så er der slidt "Hul/ridser" hvorefter olien har kunnet pisse ud.... Så Løsningen bliver at jeg sliper akslen blank og drejer en ny bøsning (ja, det bliver så min ven der drejer den) det er satan mig ik særlig smart lavet at der ik er nogen ordentlig pakning og underligt at han ikke ved det på fabrikken. Måske det er en tidlig model hvem ved? den er fra 61. Nå men om ik andet så ser resten af motoren efterhånden top tunet ud. Glæder mig til at samle den og se om det virker.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Det vil vi jo gerne hører... Har du forhørt dig på fabrikken om de kender den model?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg respektere motor fabrikken Marstal som en forretning der ligesom andre skal have det til at løbe rundt. Derud over synes jeg fabrikken har en vigtig plads i dansk skibs og motor historie og derved er den et unikt klenodie. MEN... Jeg undgår af finansielle/moralske årsager helst unødig kontakt med ham; -) (Så har jeg vist ik sagt for meget)

Jeg kan selvfølgelig blive nødt til at handle med ham en gang imellem da han jo er den eneste med et lager efter "Adil" (eller hvad han nu hed) er lukket.

- Da jeg som nævnt syns fabrikken er unik vil jeg opfordre andre til at handle der så han ikke lukker he he.

- Jeg vil til gengæld ikke opfordre folk til at søge efter de PRÆCIS samme reservedele hos mange af landets/udlandets andre motor/cylinder fabrikker selvom det kan vise sig at være en MEGET god handel...? (Og så har jeg igen ik sagt for meget hø hø)

Dette er mine holdninger og hvis andre har en anden respektere jeg den helt igennem.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også