Ja så var der den marstal der???

Jeg har endnu et lille problem med min Marstal f2 10 hk.

Der er en utæt tætningsring der hvor akslen som trækker magnettændingen går ud.

Ka det virkelig passe at jeg skal ha svinghjulet af? Han sagde på Marstal at jeg ku skifte tætningsringen uden men HVORDAN. I manualen ser det nemt nok ud men kigger jeg på motoren ser det helt lukket ud? I manualen ser det endvidre ud som men ikke kan komme til fra svinghjulssiden?

HER er manualen se side 15

Her er ringen jeg fik fra marstal men ka det nu også passe???:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders
jeg troede vi havde haft besvær nok med dig

er det nu a ska kom mæ æ banehammer

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Få renset alt malingen af, så du er inde ved rent metal og hovsa en pakdåse

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja jeg har en skummel mistanke om at jeg bliver ved med at plage jer så længe jeg har min marstal he he;-)
Er igang med lidt renovering af motoren (sammen med en der kan sådan noget) hvis det ikke lykkedes denne gang så kommer du bare med din hammer.

Det lyder da godt flemming men syns ikke jeg kan se/mærke noget selvom jeg skraber mallingen af??? Men Jeg vil da prøve at få det helt væk. Hvis det er rigtigt som du siger hvordan får jeg den så ud?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Man banker en lille skruetrækker ind i den og brækker den ud.
aha? det må jeg prøve ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja nu har jeg så været nede og kikke/skrabe osv. og har konstateret (som det fremgård af billedet) at der ikke er nogen tætningsring jeg kan tage ud, der er simpelhem lukket?????

Jeg var lige nede på min nabos båd han har en et cyl. marstal, der er det tydeligt at der sidder en ring magen til den jeg har fået fra marstal den sidder der hvor den blå pil er.

Jeg kan se at der er en svejsning der hvor den røde pil er så måske nogen har svejset en front på der lukker ringen inde???

Det er som om at der er en meget tynd jernring helt inde ved akslen der hvor den gule pil er men den er umulig at få fat i???????

Hvad gør jeg nu?

Ps sådan ser det ud lidt på afstand.


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
du må nok bide i det sure æble
og angribe den fra den anden side af

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hej jeg syndes at du hade den igang i dag og det lød godt
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Det er da mega irreterende og på tegningen ser det ikke ud til at jeg kan komme ind fra svinghjulssiden???.

Det var desværre ikke min marstal jeg havde gang i, det var naboens he he men ja den lød godt ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Anders hvis du kigger rigtigt godt på dit billed kan du se en lille streg ud for den blå pil KL. 12.05 til 13.30. Det er kanten af pakdåsen, så grav vidre ind

Du er jo heller ikke inde ved metal endnu.

Tidliger ejer har nok brugt noget spaltel/plastisk metal for at tætne den


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også